natuurlijke ontstekingsremmer gezocht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

natuurlijke ontstekingsremmer gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:38

Welke kruiden of welk middel zou ik kunnen gebruiken bij een ontsteking,mijn paard is vernageld en het schiet niet echt op.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:40

Wilgenbast. Daarin zit aspirine, dat werkt licht ontstekingsremmend, naast pijnstillend. Gewoon wilgentakken snijden dus, en je paard er naar behoeve van laten eten. Ze weten zelf hoeveel ze nodig hebben.

pilou

Re: natuurlijke ontstekingsremmer gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:04

je hebt ook nog All Septicum van De Groene Os, tegen ontstekingen, heeft mijn pony super geholpen (voorhoofdsholte ontsteking). Kan je bestellen bij oa de Paardendrogist, scheelt weer verzendkosten (als je genoeg besteld dan........... )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:05

pyrosan
van de paardendrogist.
remt ontstekingen en infecties.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:08

hoefzak met groene leem, trekt de troep eruit.

Soma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:47

Duivelsklauw, bij paardendrogist te verkrijgen als Devils Relief en bij Jordens hippo als No Bute

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 13:56

Bedankt allemaal voor de reacties ik heb alleen een probleem erbij,die voet is erg warm en die moet eigenlijk in een emmer water om af te koelen.Ik heb met veel moeite(15min tobben)zijn voet in een hoefzak gekregen,in het water staan lukt echt niet.Hij is dat gefriemel erg beu en ik had wel een idee weet niet wat jullie daarvan vinden? Een soort ijszakjes maken en die 10 minuten om de voet laten zitten,de ergste kou is daar vanaf als ik bij de stal ben.

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:38

niemand?????

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:40

ja een zakje diepvriesdoperwten, kan je daarna weer invriezen en steeds weer gebruiken. Wel een stikker erop dat je ze niet meer kan eten of insmeren met cooling gel (van Simicur) heb ik gedaan ipv afspuiten. Eea misschien in overleg met je dierenarts

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:51

traumeel zalf of gel, heb ik ook gebruikt!

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 14:27

Ik heb diepvriesgroenten gekocht en het kruidenmengsel heb ik ook in huis,toen ik hem vanmorgen uit de stal haalde was hij bibberig. Ik heb een paar meter met hem gelopen maar het lukt niet echt,die stal is hij zat daar staat hij nu 2 weken in. Het schiet allemaal niet op maar hij weet zelf gelukkig dat hij niet buiten kan lopen want dat doet hem pijn.Ik hoop nu wel een keer op een verbetering.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:37

Is dit hetzelfde paard als die met de te korte voeten die beslagen is en wat fout ging?
Vernageling geeft een hoefzweer achtige aandoening. Remedie voor hoefzweren vooral als je er niet bij kan die ik ken is groene leem erop doen. Binnen 3 dagen moet de pijn dan weg zijn.
Wat zegt de DA ondertussen?

Hoefschoenen helpen vervolgens misschien ook. Ik heb goede ervaringen met marquis. Onder rembours bestellen en binnen 2 dagen in huis.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:58

Brandnetelthee. Werkt ontstekking remmend. Je kunt bijvoorbeeld. Eerst thee zetten. En er dan slobber van maken. Vinden ze ook nog een heel erg lekker. Je kunt bij de natuurwinkel brandnetel thee kopen. Advies van een natuurlijk dierenarts in opleiding. Werkte bij mijn zusje der pony prima