knieën op slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merel

knieën op slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 00:47

er zal vast ooit een topic over geweest zijn, maar ik kan het niet vinden... sorry als het er wel is, dan kan deze op slot (mag ik dan wel de link van dat andere topic? )

laatst begon er een DA over het doorsnijden van de kniebanden bij een paardje dat echt heel veel last had van op slot staan (van de achterknieën). Ik vind het nogal eng klinken, maar hij legde uit dat het waarschijnlijk voor dit paardje beter was, omdat dit hem ook schaad..
ja daar heeft hij dan wel weer gelijk in.

Heeft iemand er meer info over? en nog beter: ervaringen mee???
Ik zou het graag horen!

(mag ook via pb)

Renske

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 00:53

doorsnijden van kniebanden is wel heel rigoreus en wordt tegenwoordig niet echt veel meer gedaan. Beter is om het paard even achterwaarts te zetten als de knie op slot slaat en met aangepast beslag en aangepaste training aan de gang te gaan. (zgn. binnendoor laten zetten)

Merel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 01:09

ja paard staat al binnendoor en heeft al enige jaren aangepaste training en manier van houden..
Heeft nu tijdelijk op aanraden van DA een supplement (myoplast; ook bij de paardendrogist verkrijgbaar) ter ondersteuning en vorming van de spieren/banden. bestaat vooral uit aminozuren. wordt daarna waarschijnlijk overgegaan op een "onderhouds" -supplement : Soul-mate.

ik vind het ook rioreus, begrijp me goed, maar er zijn al veel maatregelen getroffen en dit is ook niet erg fijn voor het paard.
Ik kon de DA wel begrijpen, maar vind idd doorsnijden een hele toestand...

paard heeft er overigens zelf wel heel goed mee leren omgaan, red zich zelf meestal wel weer uit de situatie, tenzij hij echt enorm vast staat.