Koss in Deurne: kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pendrag

Koss in Deurne: kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:23

Omdat ik ernstig tijd- en ruimtegebrek heb deze winter, staat mijn paard Koss als inleenpaard in Deurne bij de opleiding. De bedoeling was dat hij zou dienen als paard voor een leerling die geen eigen paard heeft.

Helaas loopt de praktijk anders. Vrij snel na aankomst raakte hij linksachter kreupel. De dierenarts kan niets vinden. In december heb ik voor het laatst gebeld. Hij was toen nog steeds kreupel. Momenteel wordt hij behandeld door een fysiotherapeut die zijn linkerschouder masseert. Hij wordt nu gebruikt als studieobject voor de studenten. Hij wordt op video opgenomen en ze moeten hem aangepaste training geven.

Ik zou zo'n video ontvangen, dat is nog niet gebeurd. Weet één van de Deurne studenten hier hoe het nu met hem is?

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:36

ik zet het even in het nhb deurne topic

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 07:55

Ik zie je paard wel eens staan, maar hoe het met um gaat zou ik zo niet weten, ik zal eens proberen wat te informeren!

Squawk

Re: Koss in Deurne: kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:54

hey ik stond vandaag met mijn paardje bij de dierenarts hier in deurne en tussendoor keek de DA ook ff naar Koss. dus ik heb meteen ff gevraagd hoe dat het nu met um ging..

eerst liep ie kreupel onder de man, aan de hand was er niks bezwaarlijks te zien, hij moest toen ook erg nodig naar de smid, en toen is ie vandeweek eindelijk geweest en vandaag ging de DA dan kijken hoe ie nou liep, en er was niks meer aan op te merken. Maar hoe ie nu dus onder de man is, is niet bekend!

Groetjes Veronique

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:58

Oeii dat is wel banketstaaf, dat ze zo laat zijn met dingen opsturen en ook naar de smit brengen ...

Pendrag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:55

Bedankt voor jullie antwoorden! Heb vandaag ook telefoontje gehad van Deurne. Zijn kreupelheid rechtsachter is over dus hij is weer voorzichtig in training. Er moest nu nog wel een dierenarts naar kijken omdat zijn pees rechtsvoor weer wat opgezet leek.

Pffffffff, ik krijg wat van dit paard. Het is een schat hoor, maar hij is en blijft te koop!

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:04

die 2 van mij hebben ook altijd wel wat, sta ieder jaar wel minimaal 6 x bij een dierenarts...

Pendrag

Re: Koss in Deurne: kreupel UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 16:01

Pendrag schreef:
Omdat ik ernstig tijd- en ruimtegebrek heb deze winter, staat mijn paard Koss als inleenpaard in Deurne bij de opleiding. De bedoeling was dat hij zou dienen als paard voor een leerling die geen eigen paard heeft.

Helaas loopt de praktijk anders. Vrij snel na aankomst raakte hij linksachter kreupel. De dierenarts kan niets vinden. In december heb ik voor het laatst gebeld. Hij was toen nog steeds kreupel. Momenteel wordt hij behandeld door een fysiotherapeut die zijn linkerschouder masseert. Hij wordt nu gebruikt als studieobject voor de studenten. Hij wordt op video opgenomen en ze moeten hem aangepaste training geven.

Ik zou zo'n video ontvangen, dat is nog niet gebeurd. Weet één van de Deurne studenten hier hoe het nu met hem is?

Inmiddels gaat het weer een stuk beter met Koss. Het medische circus is over. Z'n onregelmatigheid wilde met alleen een medische behandeling niet echt over gaan. Nu proberen ze het rijtechnisch op te lossen, dat lijkt beter te werken. Koss heeft toch erg veel moeite met rechtrichten en goed over z'n rug lopen. Dat wordt nu goed getraind. Al met al heeft hij de allerbeste verzorging en training die hij momenteel kan krijgen. Hulde aan Deurne. Uiteindelijk is hij daar gestald om als opleidingspaard mee te lopen en doordat hij daar al snel kreupel is geraakt, heeft hij dat nog niet kunnen doen. Toch stopt de opleiding enorm veel tijd en aandacht in Koss om hem weer goed te krijgen. Super!

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:57

Ik Zit nu niet in deurne! ik zal eens op zoek gfaan naar hem?

Pendrag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:54

@Stalleke: hoe kun je naar hem op zoek gaan als je niet in Deurne zit? Koss staat nl. nog gewoon in Deurne, alleen in een afgesloten, verhuurd deel. Maar als je de mogelijkheid hebt om even bij hem te kijken: graag!

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:44

stalleke schreef:
ik zet het even in het nhb deurne topic

Even off-topic: heb je een link naar het deurne topic? want ik kan het zo snel niet vinden. Ik heb namelijk ook deurne gedaan en misschien kom ik nog wel wat bekenden tegen...

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:33

Ik zit nu wel in deurne sinds maandag
Aaah dat deel moet ik voeren, dus dan kijk ik vanmiddag even in de revalidatiecentrum dus

Pendrag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:12

Ik ben benieuwd Stalleke. Volgens mij staat hij niet in het revalidatiecentrum. Daar heeft hij gestaan toen ik hem bracht. Ik ben niet goed in namen maar de jongedame die hem nu rijdt, heeft haar eigen bedrijfje en heeft een paar stallen op het complex in Deurne gehuurd waar haar paarden staan. Daar staat Koss nu ook. Volgens mij voert ze hem ook zelf.

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:23

Floor droge volgens mij heb ik haar dan een paar keer zien rijden met indoordeurne!

Pendrag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 19:24

JA! Floor heet ze. Ik zat al met Fleur in mn hoofd maar zij is het inderdaad.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:44

laatst stond ie wel in het revalidatiecentrum...daar hefet floor ook een aantal stalletjes ja..

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:14

Ik heb hem gezien! hij zag er goed uit! volgens mij ging het rijden ook best goed!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:01

Ik vind het rot dat je niet precies weet hoe het is met je paard, maar dit soort topics hoort niet op medisch. Wellicht kun je beter een oproep in het deurne-topic plaatsen zoals iemand hier suggereert. Hier in ieder geval een slotje.