paard loopt op ongelijke voeten,kan dit kwaad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

paard loopt op ongelijke voeten,kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:12

hallo,

het zit zo mijn vriendin heeft een een paard,dit paard is deze week links voor het hoefijzer verloren.het ijzer is terug gevonden.dag later is de smid geweest en heeft de hoef bijgewerkt en het ijzer er weer onder gezet.de andere hoef is niks aan gedaan,het paard staat dus op ongelijke voeten.
nu ging ze vrijdag rijden,en het paard liep dus absoluut niet goed,rechtsom ging wel maar linksom echt niet.was net of het paard kreupel is.zou dit kunnen komen door de ongelijke voeten ,of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
reacties zijn welkom!

ellepel

Re: paard loopt op ongelijke voeten,kan dit kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:20

volgens mij moet dat normaal gesproken wel kunnen, tenzij dat paard al heel erg lang op ijzers stond,.
dan kan ik me voorstellen dat hij iets ongelijk loopt.

ik denk eerder dat de smid een hoefnagel verkeerd gezet heeft en het paard daar misschien pijn aan heeft?

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:23

Zou adviseren om de hoefsmid even te bellen en om te vragen of het daarom kan komen. Natuurlijk niet zeggen dat hij het heeft gedaan....
vragen of hij misschien een reden kan geven en wat je dan het beste kan doen....
Meestal zijn ze dan ook nog zo aardig om even langs te komen.....

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:02

het paard van mijn vriendin was wel weer toe aan nieuwe ijzers.ze heeft inmiddels gebeld en donderdag komt de smid kijken.en tot die tijd moet ze er maar even mee stappen.