Botje gebroken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flyinghorses

Botje gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:20

Hooi allemaal,
Een pony op onze manege heeft zijn straalbeentje gebroken. En nu moet ze dus weg
Ik weet hier niet zoveel vanaf maar is dit echt heel erg en zal ze ooit weer normaal kunnen gaan rijden?
Alvast bedankt.

Sybelle

Re: Botje gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:20

Op de manege waar ik werkte was een 2 jarige Haflinger merrie die haar straalbeen op meerdere plaatsen gebroken heeft. De prognose was niet zo heel positief maar inslapen kon altijd nog. Ze heeft anderhalf jaar op het land gelopen, zou een veulen krijgen maar de dekking mislukte en is toen maar ingereden. Nooit last gehad van dat beentje. Alleen lieten we haar nooit springen, geen idee of ze dit inmiddels wel doet. Maar ik weet wel dat ze met strandritten in volle rengalop mee crosst. Een andere merrie, KWPN, liep ook zo'n breuk op. Die heeft boxrust gehad. Uiteindelijk liep die ook weer gewoon mee. Bij ons sprong ze ook niet meer maar ze is later verkocht en ik meen dat ze op die stal gewoon met haar sprongen. Een beetje afhankelijk van de breuk natuurlijk maar de natuur kan een hoop genezen als ze maar de tijd krijgt. Gr. Sybelle

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:35

Een paard van een oude kennis van me heeft t gehad. En die heeft tot r 30e gewoon gereden. Volgens mij als je het voldoende rust geeft, dat t wel goed komt. Mits de breuk netjes is.
Bel anders eens naar Utrecht ofzo. Die kunnen t je vast wel vertellen.