bulten op hoofd en hals bij tink

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca22

bulten op hoofd en hals bij tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 21:25

hoi mensen

sinds woensdag avond heeft mijn tinker bulten op zijn hoofd en een paar op zijn hals.

het leken eerst muggebulten en later die avond kwam er heel veel rommel uit.

inmiddels ziet het er erg naar uit, het zijn allemaal kortsjes geworden en is het opgedroogd. sommige kortstjes laten nu ook los.

we hebben meteen de dierenarts gewaarschuwd en een second opinion gevraagd bij een tweede. volgens hen was het een allergische reactie. we moesten hem gewoon goed in de gaten houden. hij is verder prima in orde en eet goed, hij is ook niet klam of zweterig geweest.

vanmiddag heb ik met een sponsje en wat warm water de plekken wat schoon gemaakt, daarna een lotion van de da erop.

wie kent dit en kan me er mee over vertellen??? het rare is dat we niets hebben veranderd aan voedsel of strooisel. wel nieuw vlas opgestrooid, misschien zat daar wat in??????

gr Bianca

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:03

Dit heb ik nooit gezien zo. Wel staat er bij ons een paard op stal die ook bulten heeft maar zij krijgt het door veel eiwitten in het voedsel.
Ik hoop dat het snel over is

Bianca22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:13

aan de eiwitten kan het niet liggen, hij krijgt alleen grof stengelig hooi. en geen krachtvoer, dus vreemd!

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:27

Een paard van een vriendin van mij heeft ook ooit eens soortgelijk iets gehad. Ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is maar haar paard kreeg ook overal bultjes (hij had het echt overal) er kwam wel niets uit dat ik weet, maar na een tijdje gingen deze bultjes over in korsten en schrale plekken. Het zag er echt niet uit en ik weet ook niet meer wat het was.
Het paard mankeerde verder ook niets, hij was nog even fit en eetlustig. Na een 'paar' dagen (ik geloof iets van een maand eer zijn vacht weer als normaal was, maar pin me er niet op vast, ik weet het niet zeker meer hoelang het duurde) was het over en hij heeft dit ook maar 1keer gehad.