Meteen gezegt tegen eigenaar. Maar nu 6 weken laten (4 weken met losse hoefijzers) is de hoefsmid NOG niet geweest. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Dinsdag heeft hij koliek gehad (hij heeft ook altijd iets) heeft spuitje gehad en ging daarna alweer stukken beter. Donderdag was ik weer op stal. Christoffel had hele dikke nek en stond heel suf op stal (terwijl kuilvoer op de grond lag) ik ging maar even poesten hij had heel erg last van zijn nek. Als ik er al aankwam rende hij achteruit van de pijn. Voor de rest doet heel zijn lichaam (spieren) pijn waarschijnlijk omdat hij kougevat heeft die dinsdag. (had wel zweetdekentje op maar doordat hij steeds ging ligge enzo viel die steeds af enz.) Nu was vandaag eindelijk de eigenaar geweest heeft christoffel een dun dekentje gekregen om spieren beetje warm te houden en hoefsmid komt voor woensdag
(zegt hij) maar mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik het beste zijn spieren weer beetje soepel maken en vooral ook zijn nek (spier?) die zo gevoelig is (hij kan nu niet meer luchtzuigen dat is wel een voordeel
)groetjes margo