Spierbevangen, jullie ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonjour

Spierbevangen, jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 13:04

Mijn verzorgpaardje is voorjaar 2004 spierbevangen geweest. De eigenaresse was aan het rijden en opeens geen beweging meer en helemaal verstijfd alsof ze op eieren liep. Naar stal teruggelopen en veearts gebeld; langsgekomen en bloed geprikt. Conclusie was spierbevangenheid. We konden toendertijd geen oorzaak ervan vinden. Ze kreeg regelmatige beweging en niet teveel voer. Paar maanden bezig geweest met stappen en rustig weer opbouwen. Eindelijk waren we weer aan het rijden.
Tot April vorig jaar, ik had een lang weekend weg gepland met het paardje lekker naar de Loonse en Dunens duinen en jullie raden het al. Twee weken voordat we weggingen kreeg ze een terugval en kon ze niet mee. Weer erge last van dr spieren in dr achterhand. Na een paar weken konden we weer rustig aan rijden.
Nu ging het weer lekker rijden gaat perfect. Tot vorige week weer erge last van dr achterhand. We hebben het ff afgewacht en met dr gestapt, maar het wordt niet minder erg. Dus vandaag besloten om de veearts te bellen, hij komt vanmiddag langs.

Nou ben ik benieuwd of hier nog andere mensen zijn met paarden die spierbevangen zijn geweest en wat julllie ervaringen zijn.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:37

Ja.

Geen krachtvoer meer geven, alleen nog hooi en ander ruwvoer, niet op stal zetten maar het liefst 24/7 buiten.