rain rot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjaschatje

rain rot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:27

mijn pony heeft hele erge last van rainrot!
Hoe het overal wordt beschreven is als kleine een soort korstjes die je er af kunt halen of die vanzelf loslaten. Bij mijn pony is het zo dat het een hele grote plek wordt met daarom heen nog allerlei plekjes die steeds groter worden.
Inderdaad met een soort kleine korstjes en losse huidschilfers alleen dan een ergere variand.
Gisteren is de dermatoloog geweest en die heeft alweer huidkrapsels genomen en wat haartjes en bloed voor het lab. 6jaar geleden heeft hij dit ook gehad en toen werd er niks gevonden. Wat het gekke is dat rainrot door slechte weersomstandigheden komt en dit niet want hij is niet buiten geweest toen hij opeens die plekken kreeg. En hij was ook niet nat.
Weet iemand hoe je dit het beste kunt behandelen? Ik was hem elke dag 2 keer met betadine en een speciaal soort teathree. En ook krijgt hij een homeopathisch middel door het slobber.
verder helpt een antibioticakuur niet.
Wat kan ik verder nog proberen weet iemand het??
Groetjes anja

ElCamino

Re: rain rot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:31

wieweet is het helemaal geren rainrot in dit geval e een ander soort schimmel oid. In elk geval kan de dermatoloog uitsluitsel geven en ik zou er niets aan doen tot je de uislag weet.
Misschien doe je er anders iets mee wat juist niet de bedoeling is...

succes ermee en hou ons op de hoogte van de uitslag want ik ben best benieuwd wat het dan wel is.

anjaschatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:58

Nou 6 jaar geleden toen was er nog haast niks te vinden over rainrot en toen op een gegeven moment hebben wij de dierenarts gevraagd of het dus geen rainrot kon zijn. En hij gaf het een grote kans.
Sowieso is mijn pony hartstikke gevoelig op zijn huid. En hij heeft in de winter altijd iets of wat kleine plekjes rainrot alleen niet zo erg als nu. 6 jaar geleden was het zelfs zo erg dat hij allemaal van die hiervoor beschreven kale plekken had. En nu is het alleen maar op zn rug bij zn flanken.
We wachten sowieso af op het resultaat van het onderzoek.
Ik hoop dat daar iets uit blijkt. Het is geen schimmel of schurft dat zag d edermatoloog dan net wel maar hoe en wat precies moeten we dus afwachten. Hij zij dat wat ik nu doe vooral moet voortzetten. Maar ik hoop dat er snel verbetering komt, want zo kan hij niet echt gereden worden en dat vind ik minder erg als het paardje zelf.
Hij wil altijd erg graag rijden maar ik neem hem zo niet mee naar de club omdat ze dan raare dingen gaan denken snap je.

anjaschatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:33

vereder nog iemand een idde wat ik kan doen?????

anjaschatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:34

verder nog iemand een idee wat ik kan doen?
sorry kan niet zo goed snel typen