Kans op genezing, groot of klein ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura123

Kans op genezing, groot of klein ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 10:37

Ik heb een paard gekocht dat in zijn rug waarschijnlijk een spier gescheurt heeft. ( was eerst een manegepaard maar door de evrschillende ruiters in dat dus gebeurt) Hij staat nu zon 3 maanden al stil. Als ik er nu met mijn hand over zijn rug en kruis ga voelt hij niks terwijl hij 3 maanden geleden, toe hij nog les-actief was , begon te dreigen om te bijten.. De manege eigenaar zegt dat hij het niet zkeer weet of hij ooit nog beter word, maar dat hij ckr een paar maanden wei rust moet hebben, en dat ik het beste met een fysio kan praten hierover..

Nu is mijn vraag heeft iemadn hier ervaring mee , bv door te veel gewicht op de rug of door te veel uren maken dat de rug van een paard ( als het ware ) kapot gemaakt is... Is de kans op heling dan groot of klein. ?

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:44

Hoi,

wist je dit al toen je het paard kocht??? Ik denk dat je deze vraag het beste aan de dierenarts kunt vragen! Wij zijn immers geen dierenartsen en ik zou niet zomaar uitgaan van het antwoord van een leek. De dierenarts kan je dan eventueel doorsturen naar een fysiotherapeut of een ostheopaat.

Laura123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:47

Ja ik wist dat toen ik het paard kocht ? Staat in de tekst toch ? Dat was de rede dat hij weg moest van de manege, maar ik wil hem nog een kans geven op genezing

joss

Re: Kans op genezing, groot of klein ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:44

Ik denk niet dat een paard een gescheurde rugspier eraan overgehouden heeft . Waarschijnlijker lijkt mij dat de spieren in zijn rug verzuurd zijn door o.a slecht passend zadel , alleen daarmee kan je al heel veel schade aanrichten. Het beste lijkt mij dat je er een fysio erbij haalt om te kijken wat er met de rug is . Meestal met veel rust , geduld en aanpassend werk en een goed passend zadel komt het wel in orde.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:45

Als ik jou was zal ik de dierenarts bellen.
Zoals Laura 123 al zegt, wij zijn geen dierenartsen en kunnen je zo ook weinig helpen..
Veel succes!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:19

joss schreef:
Ik denk niet dat een paard een gescheurde rugspier eraan overgehouden heeft . Waarschijnlijker lijkt mij dat de spieren in zijn rug verzuurd zijn door o.a slecht passend zadel , alleen daarmee kan je al heel veel schade aanrichten. Het beste lijkt mij dat je er een fysio erbij haalt om te kijken wat er met de rug is . Meestal met veel rust , geduld en aanpassend werk en een goed passend zadel komt het wel in orde.

Dat zijn mijn gedachte ook. Misschien zelfs een ontsteking in de spieren (door slechtpassend zadel etc.) dat is heel erg pijnlijk.

Veel sterkte ermee !

Laura123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:56

dank je wel voor jullie reacties, ik hoop ook echt dat hij weer beter word, kost namelijk veel geld een paard en ik heb eht er allemaal voor over voor me leive paardje volgende week word hij officieel van mij..