'tikje' in het voorbeen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

'tikje' in het voorbeen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:42

de laatste tijd hoor ik bij mijn ruin Faram een soort 'tikje' in zijn voorbeen, bij het kogelgewricht. wat je ook hoort als je opstaat en je uitrekt zeg maar. de DA zegt dat het peesjes zijn die langs elkaar gaan en dat ik me geen zorgen moet maken.

nu heb ik gehoord dat het ook een teken kan zijn van artrose of dergelijke aandoeningen. dan moet ik me dus wel zorgen maken. wie is hiermee bekend, en kan me tips geven???

Faram is 7,5 jaar oud en heeft verder nergens last van, hij loop goed en heeft geen pijn oid.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:50

Hoi,

ga gewoon af op het oordeel van je dierenarts, die heeft er immers voor geleerd! Je paard loopt verder goed dus maak je daar maar geen zorgen om!

Je kunt het ook zo zien (bij mensen): hoofdpijn kun je krijgen door stress, maar het is ook een symtoom van een hersentumor. Hiermee bedoel ik te zeggen dat je niet overal iets achter moet gaan zoeken. Daar wordt je helemaal gek van

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:09

Zolang er verder niets mis is met je paard moet je je geen zorgen maken!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:21

gelukkig maar. ik heb het idd gevraagd, en de DA zei hetzelfde. maar iemand anders zei dat haar verzorgpaard het ook had en die had artrose. dus vandaar dat ik het even vroeg. ik hou het verder gewoon in de gaten, dat het niet erger wordt. iig bedankt voor de reacties. ik ben gewoon heel voorsichtig met hem, hij is mijn trouwste vriend en ik wil niet dat hem wat overkomt.

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:35

Mijn Haflinger heeft het al jaren. Soms hoor je het heel regelmatig en soms hoor je het een hele poos niet.
Hij heeft in alle jaren dat ik hem heb nog nooit (op een hoefzweer na dan) kreupel gelopen.
Hij wordt dit voorjaar 21 en ik heb hem al 19 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 22:31

oh, dat is een hele geruststelling. Faram heeft het pas sinds kort, dus ik maakt me toch wel een beetje zorgen... ik heb hem al vanaf 5 maanden, het is mijn eerste paardje en echt mijn kind...
het tikje in zijn nek was veel zachter, maar dat heb ik idd al een tijdje niet meer gehoord, dus misschien is het hetzelfde...

ShirleyA

Re: 'tikje' in het voorbeen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:04

Volgens mijn dierenarts kan t idd geen kwaad. Ilion had t na n behandeling aan zijn kogels ook plots.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:20

Santhos heeft het ook soms als het erg koud is en hij stijf, dan hoor je soms een knakje in alle vier de benen. Is niet iets om je zorgen over te maken!

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:30

merrieveulen schreef:
gelukkig maar. ik heb het idd gevraagd, en de DA zei hetzelfde. maar iemand anders zei dat haar verzorgpaard het ook had en die had artrose. dus vandaar dat ik het even vroeg. ik hou het verder gewoon in de gaten, dat het niet erger wordt. iig bedankt voor de reacties. ik ben gewoon heel voorsichtig met hem, hij is mijn trouwste vriend en ik wil niet dat hem wat overkomt.

Dat is ook maar goed ook dat je heel zuinig op hem bent Maar ik zou me hier verder geen zorgen over maken! Ik ken het wel hoor dat jouw paard één van de symptomen heeft als het paard van iemand die je kent die erg ziek of geblesseerd is! Maar mocht je het nou toch niet vertrouwen naar een tijdje dan zou ik gelijk naar de dierenarts gaan. Ik hoop dat je nog lang van je trouwe vriend mag genieten!!!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 19:43

bedankt! ik hoop het ook. hij is nu bijna 8, in maart is hij jarig (joepie feest!). toen ik hem voor het eerst zag was hij 2 uur. sinds twee jaar heb ik er een kruising shet bij, Flicka. ik moet er niet aan denken dat ik ze zou moeten missen. ik denk dat dat voor hen ook geldt, ik ben altijd de einige geweest die ze heeft opgevoed e.d., we vertrouwen elkaar volkomen!

gootje12

Re: 'tikje' in het voorbeen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:17

waarschijnlijk heeft je paard weinig gewrichtsvocht[synovia].Is niet ernstig,dat komt wel vaker voor.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:07

krijgt hij daar later dan geen last van?? ik heb soms het idee dat het tikken minder wordt, maar van 't weekend tikte het wel een paar keer. hij heeft er echter geen last van op het moment.
heeft dat nog een specifieke oorzaak, weinig gewrichtsvocht?