Dikke benen en mok.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djoois

Dikke benen en mok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:07

Zes weken geleden heb ik een paard gekocht. Na 2 weken liep hij kreupel, en had hij een warm hoef, en een bultje op zijn voorbeen. Hoefsmid erbij gehaald, maar die kon geen hoefzweer of iets anders vinden. 4 dagen in de biotex gezet, en hij liep na een week weer normaal, zonder dat er nog een hoefzweer uit was gekomen.

We mochten toen weer rustig beginnen met rijden. Toen we weer wilden gaan rijden had ie twee dikke voorbenen, en liep hij achter heel stijf. Nou is hij met voeren nogal een chagerijnig en wil hij nog wel eens tegen het schot aan trappen dus in de eerste instantie dachten we dat hij gewoon een stijf achter been had gekregen doordat hij weer tegen het schot had aangetrapt. Na een tijdje aan de hand stappen liep hij al wat minder stijf. Nu, 2 week later, heeft hij mok... afgelopen maandag kwam ik daarachter, en ik heb er betadine creme opgesmeerd. gister begonnen met mok zalf. Vandaag liep hij alleen wéér stijf achter.Ik vraag me af of ik nu een dierenarts erbij moet halen en of iemand ook weet wat dat ongeveer gaat kosten? Ik wil namelijk zekerheid hebben of er wat mis is met mn paardje
Alvast Bedankt..

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:14

de kosten zijn moeilijk om te zeggen, maar het is niet goed in ieder geval met je paardje, ik zou de da erbij halen want dit schiet ook niet op, kan hij je meteen een beter uitleg geven over hoe je de mok moet behandelen...

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:18

weet nie hoe lang hij /zij al kreupel is maar als mijn paard na een week nog kreupel is ga ik toch even de dierenarts bellen . suc6 verder

djoois

Re: Dikke benen en mok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 16:30

hij is niet constant kreupel, afgelipen maandag en dinsdag liep hij prima. eigenlijk is het meer stijfheid volgens mij dan kreupelheid. alleen toch maak ik me zorgen

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:39

Stijfheid heeft niets met die hoef of mok te maken dan.

Het kunnen natuurlijk ook stom toevallig twee verschillende zaken zijn.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:54

stijfheid kan absoluut wel met mok te maken hebben, de mok is strak en buigt niet mee dit moet eerst "barsten"dan pas buigt het mee, dus een paard vermijd dit en loopt stijf en soms zelfs kreupel... zie het maar als een schaaf wond op je knie, doet ook zeer als je net begint met lopen...