Tips om bestaande schuurplekken van de deken weg te krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Tips om bestaande schuurplekken van de deken weg te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:54

Mijn nieuwe paard heeft een deken op gehad die te groot was en daardoor kale plekken op de schouders.
Heeft iemand een tip om er zsm weer haar op te krijgen?
Ik smeer het nu in met uiercreme om de huid zacht te houden en de deken erlangs te laten glijden (andere deken uiteraard) maar als iemand tips heeft voor een middeltje dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:55

geen tips en geen middeltjes; het enige wat echt helpt is de deken af doen! en gezien dat pas weer in het voorjaar kan, zal je zolang moeten wachten....

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:56

een BH aan doen of met antiklikt spay dat helpt ook !

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:58

dat helpt alleen om het te voorkomen, dat helpt niet de haren sneller te laten terugkomen!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:00

De schurende deken is van de vorige eigenaar dus die heeft hij niet meer op, wel een andere deken maar die maakt op dat punt geen wrijving. Zelf ben ik er altijd wel snel bij met schuurplekken dus ik heb nog nooit echt kale plekken gehad vandaar

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:54

Er is een haargroeimiddel op de markt dat zorgt voor bevordering van de haargroei bv bij paarden waarbij de westernpads de rug echt kaalgemaakt hebben.

Een meid van stal heeft het toevallig gekocht en probeert het nu.

Geen idee hoe het heet maar ze heeft het bij de Western Company uit Den Haag besteld.
Vraag maar eens na daar !!

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:46

Zal denk ik niet 123 aan de deken liggen maar aan de bouw van het paard. Ik doe er niets aan Leys heeft een gevoelige huid na het scheren en is daardoor zo kaal. Zelfs randjes van dekjes wordt de huid van kaal. Ik ben het gewend en zolang het geen wonden worden vind ik het prima.

Urban heeft dezelfde deken op en heeft geen last van kale plekken hij is ook qua bouw totaal anders.

BH is wel handig maar zal niet helpen bij alle plekken.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 16:35

In dit geval ligt het wel aan de deken, want de deken was voor een groot paard en dit kereltje is nog maar 1.60

ElCamino ik ga even kijken! Ik hoop dat het echt helpt, het is erg lelijk die plekken dus ik hoop dat er ook geen wit haar terug groeit.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:37

Volgens mij komen er van kale schuurplekken niet echt witte haren, alleen als er echt drukkingen geweest zijn of knellende plekken maar dat zal wel meevallen.

Ik zal kijken of ik haar toevallig zie en even een blik op het flesje werpen..... kom ik erop terug