Ik heb een dravertje (tje ja, ze is 1.49) en die staat op stal. Daar gaat het nog goed. Maar ze staat op stal omdat ze kreupel (onregelmatig) was op 1 been (eerst rechtsachter, daarna rechtsvoor). Foto's gemaakt na lang stappen en niets op te zien.
Toen rustig doorgestapt, ijzers eraf gehaald. Gekeken in draf: niets te zien. Gewoon doorgestapt, af en toe rondje gedraafd. Dierenarts zei: kan aan ijzers gelegen hebben, als die er niet goed onderliggen of er zit een nageltje verkeerd, kan dat onregelmatigheid tot gevolg hebben. Afijn, rustig beginnen met rijden. Na een paar dagen ging het nog steeds goed maar nu ineens loopt ze linksachter niet goed. Dus dit is het derde been!!
Mijn vraag aan jullie kenners:
ik hoorde, dat het soms zo kan zijn.... dat paarden langzaam moeten wennen aan het opnieuw gaan rijden en dat je niet bij ieder stijfheidje moet stoppen want dat veroorzaakt elders weer problemen. Heb dierenarts gevraagd wat te doen. In overleg... 10 dagen doorgaan met rustig weer opbouwen tot vijf minuten draven en dan bellen als het erger wordt maar ook zij verwachtte wel dat het beter kon gaan worden. Wie heeft dit vaker meegemaakt (zelf weet ik 1 geval en ook dat was toevallig een draver). Is er in de spieren van dravers iets anders aangelegd dan andere paarden waardoor ze wat krampachtig kunnen zijn bij minder beweging??
Nou hoop info, hoop van jullie veel reacties!
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 11-01-06 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt