we hebben meteen de dierenarts erbij gehad en die zei meteen al tegen mij dat dit allemaal al veel te diep gegaan was......
het kon volgens hem alleen beter worden als we haar naar de kliniek deden , dan gingen ze het daar helemaal goed schoon houden en later binnenin kijken of het allemaal wel goed was van binnen(geen gewrichts beschadiging op pees beschadiging)
we hebben er wel over nagedacht, maar hebben toch besloten om het niet te doen....(die tijd dat ze daar was, koste ons zo ongeveer 5 tot 6000 euro!!!!
dat werd voor ons een beetje te gek...hoe graag we ook wouden dat het weer goed kwam!!!
wij hadden zoiets van jah hallo: als zij daar in de kliniek met vanalles erin gaan zitten om te kijken of het binnen allemaal goed is, wie zegt dan dat er op dat moment iets beschadigd word???!!!
we hebben de enorme wond van haar in het begin om de 3 uur helemaal ontsmet en schoon gemaakt met groene biotex...en met louw water
maar op een gegeven moment kwamen we erachter dat er groene leem bestond en dat heel goed was voor grote open wond om dat weer te genezen......
dat vertelde iemand ons die had een paard gehad die voor een vrachtauto is gekomen en die lag helemaal los.....toen heeft ze dat groene leem ook gebruikt en het was weer helemaal goed gekomen met dat paard!
dus hebben we een tijdje groene leem gebruikt
door dat leem gaat de wond van binnen naar buiten herstellen....dus het leek of het alleen maar erger werd omdat het allemaal uitpuilde zeg maar
nu is de wond al voor een heel groot gedeelte weg gezakt, alleen nu zitten we ermee dat er nog zoveel vocht blijft hangen en ik ben bang dat als we er niks aan doen dat dat altijd litteken zal blijven.......
is er iemand die een goed middel weet waardoor die vocht weg gaat???
de wond zit linksachter en is precies bij het gewricht open getrokken....
bij het gewricht blijft dus ook die vocht hangen........
verder doet ze er alles weer mee hoor!! steigeren bokken, keihard rennen door t weiland.....
en ze kreupelt er ook niej mee...
we hebben haar nu drachtig (manhatten)dus hopen dat we er een mooi veulentje aan over kunnen houden..........
op z'n minst. Voor de rest zal ik mijn commentaar maar voor me houden.