Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
TessaB schreef:Mist: dit is inderdaad wat ik ook heb begrepen.
De andere verhalen klinken iets minder positief... Over het hele botje weghalen had ik nog niets gehoord, het botje maakt immers wel deel uit van het gewrichtsvlak, kun je die dan wel weghalen?
Xox: Op 1 foto van mijn paard was overduidelijk een lijn te zien (ook vrij bovenaan) dat een breuk kan zijn. Bij uitprojectie was niets meer te zien, het kan dus zijn dat doordat diverse botjes achter elkaar worden gefotografeerd een lijn ontstaat welke lijkt op een breuk. Was deze onduidelijkheid er bij jouw paard ook?
TessaB schreef:Mist: dit is inderdaad wat ik ook heb begrepen.
De andere verhalen klinken iets minder positief... Over het hele botje weghalen had ik nog niets gehoord, het botje maakt immers wel deel uit van het gewrichtsvlak, kun je die dan wel weghalen?
Xox: Op 1 foto van mijn paard was overduidelijk een lijn te zien (ook vrij bovenaan) dat een breuk kan zijn. Bij uitprojectie was niets meer te zien, het kan dus zijn dat doordat diverse botjes achter elkaar worden gefotografeerd een lijn ontstaat welke lijkt op een breuk. Was deze onduidelijkheid er bij jouw paard ook?
bij het paard van Kelly is geen spat ontstaan, maar het duurt een tijd voordat het lichaam het gewricht "ingekapseld" heeft- da's heel duidelijk te zien op de foto! zodat de scherpe randjes van de breuk er vanaf zijn.
Zal er morgen even mijn best doen

TessaB schreef:Best wisselende verhalen merk ik... Ik wacht nog even de reactie van Emmeloord af, er is nog steeds twijfel of het lijntje op de foto wel een breuk is. Als het een breuk is, is het wel een 'mooie' breuk welke met rust mooi aan elkaar kan groeien aldus de geraadpleegde dierenartsen. En jullie ervaringen benadrukken dat.
Xox: De foto is inderdaad een beetje onduidelijk, ik was al heel benieuwd of dat wel zou lukken: een rontgenfoto inscannen!
Ik zal ze denk ik opnieuw moeten inscannen.

carola schreef:Paard van een vriendin van mij heeft griffelbeentje gebroken. Na 9 mnd rust is ze weer gaan opbouwen, paard werd weer kreupel en door littekenweefsel was het niet meer goed te opereren. Paard is naar de slager gegaan.
DA was ook Emmeloord dacht ik.
Dus zij had liever meteen geopereerd.
Persoonlijk zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen, en opereren. Het is een vrij simpele operatie, en het herstel is net zo lang als dat ie anders ook op rust moet zowat. Het is alleen wat duurder, maar ja, wel minder risico.