Ervaringen Hyalonzuurinjecties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Ervaringen Hyalonzuurinjecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 11:08

Helaas is het met Lester 5 dagen goedgegaan met opbouwen en de zesde dag toch weer kreupel. Dus gister weer naar de da. Daar hebben ze zijn synovia weer nagekeken en was dus nog steeds te weinig. Nu heeft de da hem dus ingespoten met hyalonzuur.
Wie heeft dit ook bij zijn paard gehad (ook met te weinig synovia aanmaak) en wanneer en hoe merkte je wel of geen resultaat en hoeveel injecties heb je nodig gehad. Zowel positieve als negatieve reacties welkom, maar geen offtopic reacties!

opala

Re: Ervaringen Hyalonzuurinjecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:19

Hyaluronzuur bedoel je denk ik. Mijn paardje heeft dat ca. 5 jaar geleden ingespoten gekregen in de kogels van haar voorbenen. Ze liep voorheen niet kreupel, maar onregelmatig. Na de spuit, rust en gecontroleerde beweging, hield ze nog dezelfde klacht. Op aanraden van de hoefsmid toch gaan belasten en nu loopt nog steeds klachtenvrij. Eveneens leefregels aanhouden: geen overgewicht, goed laten bekappen en veel beweging.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:33

opala schreef:
Hyaluronzuur bedoel je denk ik

Ja , dat bedoel ik (oepsie spelfoutje)

Maar had jouw paard te weinig synovia?
Wat ik begrepen heb als een paard te weinig smeermiddels aanmaakt, en je gaat het belasten (dus bot op bot zonder smering) is de kans op artrose behoorlijk groot?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:45

Mijn vorige ruin heeft deze injecties ook gehad zowel in hoef als rug heeft wel geholpen maar vooral door zijn rugklachten loopt hij nu alleen nog recreatief omdat hij anders toch teveel last heeft van zijn rug!!
Paard wat ik ook een poosje heb gedaan heeft een inspuiting in zijn kogel gehad en loopt nu super en heeft geen klachten meer!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:54

Esther28 schreef:
opala schreef:
Hyaluronzuur bedoel je denk ik

Ja , dat bedoel ik (oepsie spelfoutje)

Maar had jouw paard te weinig synovia?
Wat ik begrepen heb als een paard te weinig smeermiddels aanmaakt, en je gaat het belasten (dus bot op bot zonder smering) is de kans op artrose behoorlijk groot?

Mijn paard had idd een verstoorde gewrichtssmering. Op de foto's was voor de rest niets zichtbaar wat wees op slijtage van bot, kraakbeen of iets dergelijks. Dus arthrose in een hele hele lichte vorm.

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:19

De mijne is er niks beter mee geworden, pas op het moment dat ik hem weer aan het werk ging zetten, toen hij ging afvallen, de homeopaat is geweest, ging het beter met hem en nu loopt hij super. Maar niet dankzij deze inspuiting.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:10

Hmm wisselende resultaten dus. Bij Lester is op fotos ook niets te zien, het is echt alleen de synovia die minimaal is.
Het is dus afwachten of het bij Lester aanslaat.

TessaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:35

Mijn paard had ocd in zijn kniegewricht, waardoor de gewrichtssmering ook verstoord was. Ipv een operatie heb ik in eerste instantie gekozen voor zo'n inspuiting. Dat was in 2001 en tot nog toe zijn de klachten niet terug gekomen. Het is misschien een ander probleem, maar wel dezelfde behandeling. Die in ons geval dus goed is aangeslagen.

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:39

Mijn paard heeft afgelopen september ook Hyaluronzuur injecties gehad. Volgens mijn DA was enkel deze injectie niet voldoende, in ieder geval bij mijn paard en daarom heeft ze ook een onstekingsremmers in het gewricht ingespoten. Volgens mij DA had Roos gewrichtsontstekingen en als gevolg daarvan een verstoorde gewrichtssmering.
Ze heeft daarna een week boxrust, zes weken stapwerk aan de hand en daarna nog een maand oder het zadel gehad. De eerste dagen heeft ze daarbij een mega hoge dosering Acetylsalicylzuur gekregen en daarna tot afgelopen week een lage dosering.
Tot nog toe loopt ze goed en we hebben het werk nu uitgebouwd naar een uur rijden elke dag (rustdagen zijn juist ongewenst, omdat regelmaat belangrijk is) in dit uur wordt minimaal 40 min gestapt, een kwartiertje gedraafd en een rondje of vier gegaloppeerd.
Aan de ene kant is het een drama dat je paard zo lang niets mag (los, aan de longe, in de wei, lekker uitgalopperen) maar als je merkt dat door je mega lange revalidatie je paard wel goed blijft, is dat het (en de mega hoge prijs van die injecties) dubbel en dwars waard.

Nathalie w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:39

Mijn paard heeft ruim 51/2 jaar geleden hyaluron injecties gehad ook vanwege slechte kwaliteit synovia, ze kreeg de laatste tijd weer opnieuw problemen en is een aantal weken geleden opnieuw op de foto's gegaan en dat zag er nog steeds prima uit. Ze staat nu sinds 5 weken op vloeibare cortaflex HA (met hyaluronzuur) en het gaat zienderogen vooruit ze loopt weer met langere passen en veel soepeler.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:20

Morgen voor een 2e injectie. Zit al wel iets verbetering in heb ik het idee. Maar als ik zo hoor dat er een aantal paarden bij mij op de manege ook ingespoten zijn en ook meerdere injecties nodig hadden, maak ik me nog niet zo druk hierover. Ben benieuwd wat de DA morgen er morgen van vindt.

Dreamstreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:48

Heel veel paarden "om mij heen" zijn ingespoten met hyaluronzuur, soms zelfs "voor de zekerheid". Betrof de uitspraak "voor de zekerheid" hier de bankrekening van de veearts? Ik heb nog niet gezien van de enorme hoeveelheid ingespoten paarden dat ze er beter van zijn geworden.

Ja, er lopen er een paar heel erg goed, fantastisch zelfs, maar dat komt omdat de ruiters hebben geleerd om het paard in balans/op zijn eigen benen te laten lopen. Klinkt wel heel erg simpel, dat geef ik toe! Simpel is het inderdaad niet om een instructeur te vinden die je dit kan leren.

Geen gelul in de krul en vooral je handen! laag zie ik de meeste instructeurs doceren..............

Hyaluronzuurinjecties zijn erg populair en het rechtrichten is volledig uit de mode! Bij een valse krul geven hyaluronzuurinjecties niet meer dan valse hoop....................................

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 10:55

Dreamstreet schreef:
Heel veel paarden "om mij heen" zijn ingespoten met hyaluronzuur, soms zelfs "voor de zekerheid". Betrof de uitspraak "voor de zekerheid" hier de bankrekening van de veearts? Ik heb nog niet gezien van de enorme hoeveelheid ingespoten paarden dat ze er beter van zijn geworden.

Ja, er lopen er een paar heel erg goed, fantastisch zelfs, maar dat komt omdat de ruiters hebben geleerd om het paard in balans/op zijn eigen benen te laten lopen. Klinkt wel heel erg simpel, dat geef ik toe! Simpel is het inderdaad niet om een instructeur te vinden die je dit kan leren.

Geen gelul in de krul en vooral je handen! laag zie ik de meeste instructeurs doceren..............

Hyaluronzuurinjecties zijn erg populair en het rechtrichten is volledig uit de mode! Bij een valse krul geven hyaluronzuurinjecties niet meer dan valse hoop....................................

Pfff bla bla bla bla, graag ontopic reacties en niet je mening over adb, want deze ben je hier duidelijk aan het "opdringen".

Even ter jouw informatie:
Mijn paard heeft zich flink verstapt en kroonrand gestoten, dat is dus de reden van zijn synoviaprobleem, dus niets rijtechnisch.