Paard zet hoef raar neer; hoefijzers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Paard zet hoef raar neer; hoefijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:03

Mijn paard zet zijn hoef raar neer. Hij zet eerst de buitekant neer en dan de binnenkant. Ik vroeg me af of hier een speciaal beslag oid voor is?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:05

Heeft hij nu ijzers of niet? Vaak is het nl. een kwestie van goed bekappen, als het niet zo'n grote afwijking is. Als ze dan een kant net ietsje korter maken kan het probleem al verholpen zijn (soms echt mm werk). Een goede smid kan dit zo beoordelen.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:07

Ze heeft nu geen ijzers onder.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:22

Kyona schreef:
Heeft hij nu ijzers of niet? Vaak is het nl. een kwestie van goed bekappen, als het niet zo'n grote afwijking is. Als ze dan een kant net ietsje korter maken kan het probleem al verholpen zijn (soms echt mm werk). Een goede smid kan dit zo beoordelen.

Precies!

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:23

Als hij zijn voet niet vol belast kan het ook kreupelheid zijn. zou er wel naar laten kijken.

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:27

Babootje schreef:
Als hij zijn voet niet vol belast kan het ook kreupelheid zijn. zou er wel naar laten kijken.

Ze is ook een periode kreupel geweest.
De osteopaat is toen geweest en die zei het heiligbeen.
Vandaag had ik na een lange poos weer les en in het begin vond mijn instructrice haar nog wat stijf. Ga morgen de DA bellen en toch maar fotos laten maken vrees ik