Overgevoelig reageren/staken bij merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyme

Overgevoelig reageren/staken bij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 10:42

Hallo allemaal!
Ik heb een beetje hulp nodig....
Mijn merrie, een 4 jarige Niveau x Corleone, vertoont vreemd gedrag.
Op dit moment staat ze in training bij een goede vriendin, die me dan ook belde...
Ze wil met poetsen al niet dat je bij haar lies in de buurt komt... Dan gaat ze dreigen te slaan, en tilt heel erg nukkig haar been op...
Maar nu ging ik wat langer door met voelen, en gaf ze haar nukken zeg maar op. Stond ze gewoon rustig voor zich uit te kijken.
Ok nu longeren, ik denk ik pak haar even door om te kiken hoe of wat...
Pessoa, helemaal niks aan te zien, niks aan de hand.
Nu ging mijn vriendin rijden. Oren plat in de nek niet naar voren willen en bokken op been en op het zweepje. (Rij liever zonder sporen, maar met een zweepje om indien mogelijk bij te tikken)
En maar vervelend blijven doen, verder niet onregelmatig lopen.
Even doorgepakt, dan doet ze weer normaal, maar blijft de neiging houden....
Later gaat mijn vriend even stappen en een rondje draven (kan echt niet rijden!!) En daar deed ze het praktisch niet bij!!!
Nu is het wel een lastige merrie met wel wat streken, en mijn eerste reactie is dan ook dat ze Femke ontzettend loopt te intimideren, maar wilde toch even jullie mening weten!!!
Heben jullie hier vaker wat van gehoord laat het me weten!!!
Groetjes Ellen
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 12-01-06 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

ellepel

Re: Raar doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:41

dat ze het bij je vriend niet doet, ik zou haast denken dat ze wat hengstig is.
staat ze net op die andere stal?

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:45

Ik zou inderdaad ook haast denken dat ze hengstig is, wat ook een mogelijkheid is is pijn in der rug bij een bepaalde druk/houding, aangezien ze het nagenoeg niet deed bij je vriend, maar nagenoeg is nog niet helemaal niks.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 12:14

Ja dat dacht ik ook, maar normaal als ze hengstig is vertoont ze dit gedrag niet. Ze staat er nnu 4 mnd...
Ik heb het zadel aleens goed bekeken, helemaal top, geen last van de rug... (In zoverre niet herleidbaar)
Maar ik blijf het vreemd vinden!! In ieder geval super bedankt voor de response!!

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:05

waarschijnlijk pakt je vriendin hem meteen op de plek waar de fout zit en gaat ze staken, dit kan ook doorgaan met het gedrag op stal, toch moet ik zeggen dat de hengstigheid bij mij ook meteen in mijn hoofd kwam, misschien heeft ze een ruin in de buurt die haar extra stimuleert... merrie kan trouwens ook hoor als ze daar gek op is... ook heb je paarden die voorkeur heeft voor een man of vrouw, jouwe misschien ook?!?!?! succes..

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 13:34

Hmm ja misschien wel!!
hahahaha eigenlijk best grappig!
Tja aan mijn vriendin haar rijstijl ligt het idd niet. We hebben samen deurne gedaan dus dan zie je wel elkaars goede en minder goede punten..
In ieder geval bedankt!!!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:39

heeft ze geen last van haar eierstokken?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:52

Klinkt als echte merriestreken. Laat haar anders eens checken of er geen problemen met haar eierstokken enzo zijn. Maar als er iemand op gaat zonder ervaring en ze doet dan niks, lijkt het mij echte merrienukken, en daar moet je echt met respect mee omgaan is mijn ervaring.

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 16:01

Ja bn er ook bang voor ahahaha
Tja ik heb gewoon gezegd als het met een week 1,5 nog zo is dan laat ik haar idd even onderzoeken..
Enig idee wat de kosten ervan zijn??

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:10

Ligt eraan welke dierenarts je hebt. Voor een Scan ben je zo rond de 30 euro kwijt volgens mij. Maar dat is ook per dierenarts verschillend.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:38

lovelyme schreef:
Ja bn er ook bang voor ahahaha
Tja ik heb gewoon gezegd als het met een week 1,5 nog zo is dan laat ik haar idd even onderzoeken..
Enig idee wat de kosten ervan zijn??

misschien kun je eens bellen naar een holistisch dierenarts zoals erik laarakker (hoop dat ik het goed schrijf) bij ons op stal hadden we namelijk ook zo'n geval en met zijn hulp is alles weer in orde gekomen

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:14

Ja dat kan ik idd wel even proberen ja...Ik wilde het zelf nog even aanzien. Ze staat nu sinds gister op een andere stal en wil even zien hoe dat afloopt.