1 Jaar Wormenkuur Equi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janinetjjj

1 Jaar Wormenkuur Equi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 08:23

Equi heeft nu een set voor 1 jaar wormenkuur.
Iemand hier ervaring mee ?
Het lijkt me eigenlijk niks, omdat ze dan op een gegeven moment immuun worden voor 'Equi' ?

Of niet..

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:33

VMR -> MD

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:37

daar ga ik niet vanuit, waarschijnlijk zit er in elke spuit een ander ingredient,
tenminste als het meer dan 1 pasta bevat, of is het maar 1 spuit ,?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:15

Sommige dierenartsen bieden ook een pakket aan van de verschillende wormenkuren die je nodig hebt. Dat zijn wel verschillende merken ivm de verschillende werkzame stoffen afgestemd op het seizoen. Bijv. op dapbodegraven staat een goed schema.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:55

het schijnt idd beter te zijn om verschillende wormenkuren te gebruiken, en tenminste één keer per jaar zo'n kuur tegen alle soorten paracieten en lintwormen enzo, voor de rest simpelere wormenspuiten die niet zo duur zijn, maar niet altijd dezelfde want dan werkt hij uiteindelijk niet goed meer omdat je paard idd immuut wordt, dat is in iedergeval wat ik gehoord heb...

ikbenfilou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:16

klopt en je krijgt er bij equi nog een leuke meetlat bij kado en een prachtige wormenkuur wijzer,voor een leuk prijsje en het werkt perfekt.
ik ben er heel blij mee

Tien

Re: 1 Jaar Wormenkuur Equi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:44

Ja je paard kan immuun worden als je altijd dezelfde werkingsstof gebruikt, bv ivermectine. Altijd afwisselen dus.
Zo'n pakket kun je dus wel gebruiken, er zijn verschillende meende ik. Dan moet je even kijken welke spuiten erin zitten en waartegen ze werken.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:48

Tien schreef:
Ja je paard kan immuun worden als je altijd dezelfde werkingsstof gebruikt, bv ivermectine. Altijd afwisselen dus.
Zo'n pakket kun je dus wel gebruiken, er zijn verschillende meende ik. Dan moet je even kijken welke spuiten erin zitten en waartegen ze werken.

Ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste worden de wormen ergens immuun voor en niet het paard.
Iedere keer een andere wormenkuur is onzin, het gaat niet om de afwisseling maar om de werkzame stof die erin zin.
Wormen zijn voor de stof ivermectine niet immuun, dus zorg dat deze stof aanwezig is in iedere wormenkuur die je geeft.

Mijn ontwormingssysteem:

elke 6 tot 8 weken een wormenkuur met ivermectine (meestal een goedkope, noromectin of hippomec ofzo)
Ikzelf gebruik Equimectine, haal ik bij de dierenarts, kost 8 of 9 euro.

Daarnaast:

1x per jaar een wormenkuur met moxidectine

en 2 x per jaar Equimax (ivermectine en praziquantel) Deze spuiten geven in november en april (eind en begin van het weideseizoen) deze doden ook (voornamelijk) de horzellarven.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:54

[quote="ArabStables"]
Ben ik niet helemaal met je eens. Ten eerste worden de wormen ergens immuun voor en niet het paard.
Iedere keer een andere wormenkuur is onzin, het gaat niet om de afwisseling maar om de werkzame stof die erin zin.
Wormen zijn voor de stof ivermectine niet immuun, dus zorg dat deze stof aanwezig is in iedere wormenkuur die je geeft.

Naja dat bedoel ik ook quote]

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:32

Haha, ok!