open wonden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mattievent

open wonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 14:51

wie o wie helpt mij!!!
Mijn paard heeft 9 weken geleden met zijn achterbenen tussen de stal deur gezeten nu zijn zijn kootholtes erg open (er zaten een soort kloven in) na veel gedoe en gewik en geweeg zit hij nu al 4 weken op de boorzalf(op een gaasje met een bandage er om) en er blijf pus uit komen . Ik heb het ook al zonder zalf geprobeert omdat je zou zeggen het moet drogen maar,omdat het op zo`n laag punt zit komt er natuurlijk vies in dus er moet iets omheen. Maar toen ging het weer ontsteken dus ben ik weer terug op de boor zalf. Aan mijn veearts heb ik nix die doet ook maar wat (ben wel van plan om naar een ander te gaan ) maar misschien weet iemand iets ik weet niet meer wat ik moet doen of waar ik goed aan doe.(ook omdat de kosten een beetje de pan uit reizen) groetjes lies

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:33

Ik smeer altijd bioforce creme van dr. a vogel op wonden bij mijn paarden. (ook mok) Ook op mezelf als ik wondjes heb of schrale plekken. Deze zalf werkt ontstekingsremmend, antiseptisch en pijnstillend, bevorderd de wondgenezing en verbeterd de doorbloeding. (heb dit even van bijsluiter overgetypt). Ik zweer bij deze creme . Kun je gewoon bij drogist halen.
Ik zou benen eens goed wassen met betadine of zelfs even weken in biotex, goed afdrogen en insmeren. Succes

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:43

Hoi,

ik zou je paard hier toch niet te lang mee laten rondlopen en een andere dierenarts (of second-opinion) zoeken! Weet je zeker dat het echt wonden zijn van de deur? Kan het geen flinke mok zijn? Want dan heeft je paard ook kloven in de kootholtes met korstjes waar eventueel pus uit kan komen! Kijk uit met ontstekingen en mok, want het kan naar binnen schieten met als gevolg bijv. olifant (dikke) benen!