hoofdschudden, probleem net achter oren, tips ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariejo

hoofdschudden, probleem net achter oren, tips ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 10:36

hallo allemaal,

mijn paardje schud met haar hoofd, dit doet ze zowel onder het zadel als voor de kar.
Ze is hiervoor behandeld, geaccupunctuurd en gekraakt, ze doet het nu wel een stuk minder maar het is nog niet over.
Mijn vraag is nu, is er iemand die dit ook bij zijn/haar paard heeft, die dit herkent en wat doe je eraan ??
Zijn er speciale hoofdstellen in de handel die daar minder druk geven ??
Kortom jullie ervaringen zou ik graag lezen.

Groetjes,
Marie-Josee

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:55

Hoi,

ik heb een tijd geleden een paard voor mijn nichtje gereden die dit ook deed. Het was een M2 paard met gevoelige mond. Dit paard is op de manege beland waar hij best 'hard' gereden is. Nu heeft mijn nichtje het paard overgekocht van de manege en het is een ja-knikker geworden.

Mijn nichtje heeft hem als eerste laten controleren door een paardentandarts en hij had een paard flinke haken op zijn kiezen. Heb jij het gebit al goed laten controleren? Ook is hij behandeld door de fysio. Hij was wat stijf.

Het paard had ook blijkbaar geen vertrouwen in de ruiterhand. Ik heb hem met licht contact gereden en zodra hij knikte deed ik mijn handen wat naar voren en reed ik hem wat extra passen vooruit. Mijn nichtje heeft voor hem een iets dunner dubbel gebroken bitje gekocht, omdat zijn mond best klein is. Nu heeft het paardje zijn vertrouwen terug in de ruiterhand en is hij gestopt met ja-knikken! Je hebt ook bitloze hoofdstellen, misschien is dit tijdelijk iets? Misschien dat je iets aan dit verhaal hebt! Succes!!!

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:37

Heb je al wel eens gedacht aan het headshake-syndroom? er is daar een topic over.

mariejo

Re: hoofdschudden, probleem net achter oren, tips ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 09:49

Hallo,

alvast bedankt voor jullie reacties,
ik heb er al een tandarts bijgehad, ze heeft weer een keurig bekkie
ik rijd haar met een dubbelgebroken bitje van argentaan.

Ik denk zelf niet dat het het headshaking syndrome is aangezien ze niet alleen in het pollen seizoen schud, maar het hele jaar.

Ik ben al aan het kijken voor inderdaad een bitloos systeem, heb nog niet duidelijk wat voor haar goed zou zijn. Iemand daar ervaring mee ??
Ik lees het graag.

groetjes,

Marie-Josee

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:49