Hoi,
ik heb een tijd geleden een paard voor mijn nichtje gereden die dit ook deed. Het was een M2 paard met gevoelige mond. Dit paard is op de manege beland waar hij best 'hard' gereden is. Nu heeft mijn nichtje het paard overgekocht van de manege en het is een ja-knikker geworden.
Mijn nichtje heeft hem als eerste laten controleren door een paardentandarts en hij had een paard flinke haken op zijn kiezen. Heb jij het gebit al goed laten controleren? Ook is hij behandeld door de fysio. Hij was wat stijf.
Het paard had ook blijkbaar geen vertrouwen in de ruiterhand. Ik heb hem met licht contact gereden en zodra hij knikte deed ik mijn handen wat naar voren en reed ik hem wat extra passen vooruit. Mijn nichtje heeft voor hem een iets dunner dubbel gebroken bitje gekocht, omdat zijn mond best klein is. Nu heeft het paardje zijn vertrouwen terug in de ruiterhand en is hij gestopt met ja-knikken! Je hebt ook bitloze hoofdstellen, misschien is dit tijdelijk iets? Misschien dat je iets aan dit verhaal hebt! Succes!!!