vocht aan binnenkant sprong: wie weet wat dit is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

menda

vocht aan binnenkant sprong: wie weet wat dit is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 10:18

hoi
ik heb van de zomer een paard gekregen via een fokker (een hele aardige man niks mis mee ken hem goed)hij had een ramiro merrie staan van anderhalf met goede papieren.ze had wel als veulen zijnde een klap van de hengst gehad en dat sprong gewricht is wat dikker een kenner ziet het anders zie je het niet.nou had ik haar vorige week gepoetst zoals elke dag en nou zat er een vocht op hoping aan de binnenkant van dat sprong gewricht.Het voelt niet warm aan doet ook niet zeer ze kreupelt ook niet maar wat kan het dan zijn.
alvst hartstikke bedankt
menda en een hoefje van zolita
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 11-01-06 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:43

Zou heel erg goed een OCD kunnen zijn. Laat haar eens op de foto zetten door je dierenarts. Dat is het enige wat je kan doen
OCD is opzich geen ramp, het kan heel goed geopereerd worden!

menda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 10:51

toen ze die klap van de hengst heeft gehad is er een rontgen foto gemaakt.er wetd hem toen verteld dat ze waarschijnlijk niet de springsport in kon dat het een twijfel gevalletje was .dan hadden ze dat toen toch moeten zien op de foto of zie je dat pas later
Ik had er ook al aan gedacht aan ocd
bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:29

mijn simpele oplossing.. DA erbij halen

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:31

jep DA bel ff op leg het uit en hoor je van zelf of het nodig is dat ie langs komt

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:35

denk dat je dit het best ff met je DA kunt bespreken, en misschien voor de zekerheid nu nog eens nieuw foto's laten maken..

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:33

Ramiro merrie van 1.5 ? Ramiro is al heel wat jaartjes dood volgens mij ?!

Klinkt een beetje als bolspat (zie www.hoofcare.nl) maar ik zou toch de DA laten kijken!

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:46

Ik meen ook dat Ramiro al een tijdje geleden gehemeld is, maar er is volgens mij ook een NRPS Ramiro, en een duitser.

Verder hoop ik inderdaad dat je het paard hebt 'gehad' want een paard die al als veulen waarschijnlijk niet geschikt is voor de springsport, daar zal je dus mogelijk alleen recreatief mee kunnen rijden. Want hij is óf goed óf niet goed.

Verder geeft alles wat kapot is of was mogelijk zwelling, dus ga maar na wat er allemaal in/op/rond zo'n sprong zit. Met een afstamming van G. Ramiro Z. durf ik in ieder geval te stellen dat OC(D) heel goed mogelijk is.

Dus: net zoals de anderen raad ik je aan je veearts te laten komen. En niet te lang wachten.

Succes, en laat nog even weten hoe het afloopt....

Demini

Re: wie weet wat dit is help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:55

Wat je beschrijft had mijn merrie ook. Zij was als 2,5 jarige doorprikkeldraad gesprongen en heeft zich ernstig verwond daarbij. de sprong is altijd dik gebleven ondaks dat de wond helemaal mooi genezen was. Op de foto gezet en wat bleek: een OCD.
Risico als je er in de hogere sport mee wilt rijden. Het was wel een rustig OCD'tje en het hoeft ook nooit last te gaan geven, maar het blijft een risico. En hoe harder en zwaarder je met zo een paard traint, hoe groter het risico wordt!
Dus als ik jou was zou ik er even een fotootje van laten maken en een advies van de dierenarts vragen of hij nog geschikt is voor de sport

menda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:32

dank jullie wel voor de tips g ramiro z is inderdaad al dood.haar afstammeling is concreto maal gramiro z maal almee z ik heb al eens een topic geplaats met mijn andere paard en kreeg toen alleen maar gezeur over de afstamming toen dacht ik zet er neer dat ze direct afstamd heb ik dat niet over de ombekende hengst sorry daar voor maar er zitten supper tios bij bedankt menda

Anouka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:24

Concreto ken ik wel, is een jonge Contender. Zou nog wel eens bolspat kunnen zijn. Blijkt dat ze daar niks aan kunnen doen, behalve het vocht steeds wegzuigen en bestaat er dus een grotere kans op infecties.
Succes ermee.