Kreupele pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_DJS

Kreupele pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 21:35

Mijn verzorgpony is kreupel hij heeft heel dikke voor pezen.Het is net alsof er allemaal korsten op zitten en het voelt niet zo goed.(misschien zijn het dat ook wel)Maar nu heeft hij ineens wondjes.En vandaag was zijn ene pees weer dikker.Weet iemand wat het is?

P.S. Jullie hoeven niet te zeggen voor de dierenarts

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:45

Ik ga het toch zeggen : Haal de dierenarts erbij !! En verder, is het geen mok ofzo ? het klinkt echt niet goed !! Pas alstublieft goed op, en koel haar benen goed met koud water. Korsten niet afkrabben als ze nog vast zitten en goed je handen wassen als je eraan hebt gezeten, anders besmet je haar mss weer, of mss is het wel gevaarlijk voor jezelf. Veel sterkte met je pony !!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:33

ik vraag me af hoe je zo kunt zien dat zijn pezen zo dik worden? weetje wel zeker dat het zijn pezen zijn (lijkt me een beetje apart dat je dit zo kan beoordelen).

waarom niet zeggen van de dierenarts, die is de enige die je pony kan helpen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 02:53

Heb je geen foto?

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:40

Heeft je verzorgpony geen mok? Dat zijn van die korsten die in de kootholte zitten en soms ook hoger op het been, op de pijp en zo.
Als de benen van de pony dikker worden en ze heeft inderdaad mok, dan moet er toch een dierenarts bij komen want dan is de mok "naar binnen door geslagen". Dan is het IN het been ook ziek, zeg maar. De dierenarts kan er voor zorgen dat de infectie dan niet verder het lichaam in gaat.

Verder moet je die korsten er niet af gaan trekken. Laat ze maar gewoon zitten.

Heb je de eigenaar van de pony al gewaarschuwd?

butcherlady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:52

als het mok is kun je er een mengsel van zwavel(verkrijgbaar bij de da drogist) en glycerine opsmeren en inpakken met watten en bandages, na 3 dagen zijn de beentjes weer als nieuw
moet je altijd in je kastje hebben staan. super spulals het mok is kun je er een mengsel van zwavel(verkrijgbaar bij de da drogist) en glycerine opsmeren en inpakken met watten en bandages, na 3 dagen zijn de beentjes weer als nieuw
moet je altijd in je kastje hebben staan. super spulals het mok is kun je er een mengsel van zwavel(verkrijgbaar bij de da drogist) en glycerine opsmeren en inpakken met watten en bandages, na 3 dagen zijn de beentjes weer als nieuw
moet je altijd in je kastje hebben staan. super spul

Miss_DJS

Re: Kreupele pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:34

Het is geen mok ,want ik weet wat het is en het zit op een hele andere plek ik zal er een foto van maken maar ik wil heel graag dat de dierenarts komt maar de eigenaar is een jongen van 13 en hij laat de dierenarts niet komen ik vind dat echt vreselijk.Ik zou het graag zelf willen doen maar ik kan het niet betalen
Gister heb ik zijn pezen even met betadine shampoo gewassen voor de wondjes dat er niet zoveel vuil in komt dat ze schoon blijven.Het is heel zielig. Ik hoopte dat jullie misschien wisten wat het was.Maar alvast bedankt voor de tips die jullie alvast gegeven hebben.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:45

Kan je dan niet met zijn ouders gaan praten?

abeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:46

mijn pony heeft tikken in zijn achter benen misschien weet iemand wat dat kan zijn?

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:15

abeltje84: dat is niet erg netjes om in andermans topic een vraag te stellen over iets dat helemaal geen betrekking heeft op het onderwerp van dat topic. Misschien kun je beter zelf een topic openen en dan ook even wat meer informatie geven over het probleem. Want zoals je de vraag nu stelt denk ik niet dat iemand je kan helpen.

Verder ga ik met Vonnie84 mee: als dat kind zo onverantwoordelijk is tegenover zijn pony dan moeten zijn ouders maar ingeschakeld worden. Tenslotte zijn die weer verantwoordelijk voor hun kind.

Miss_DJS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 15:14

ik ga vandaag foto's maken even kijken of ik ze erop kan zetten kunnen jullie het zien.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:20

De dierenarts is geweest en hij heeft wondjes van de peesbeschermers(kan je nagaan!Dat noemen ze dan beschermers )en hij heeft een zwelling nou heeft hij ibuprofen en een potje met spul wat je er elke dag op moet smeren en...
tot 24/1 10 min stappen +afspuiten
tot 7/2 20 minuten stappen +afspuiten
tot 29/2 20 min stappen en 10 min draven +afspuiten

tot zover wat wij weten

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:40

Hoe komt hij dan aan wondjes van de peesbeschermers? Die krijg je normaal niet of ze moeten knellen (te strak vastmaken, te klein of te lang omhouden).

En hoe kwam het dat er uiteindelijk toch een DA geweest is?

Wel super dat je nu weet wat het is!

femskie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 10:05

He gelukkig dat er een dierenarts is geweest! Ben wel benieuwd hoe dat nu allemaal is gekomen, net als Vonnie84..

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 18:27

De eigenaar heeft ze inderdaad te strak vast gemaakt egt heel zielig en een keer vergeten af te doen!!! Benk heel boos om geworden