Bach Bloesem Rescue Remedie voor paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Bach Bloesem Rescue Remedie voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:15

Ik heb toevallig zo'n flesje staan, kan er zelf alleen niet zo goed tegen, wordt een beetje licht in m'n hoofd
Ik weet dat het ook voor dieren gebruikt kan worden. Wie gebruikt het wel eens voor de paarden, en merk je er dan ook echt wat aan? Zijn ze minder vliegerig, kijkerig, etc?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:59

Kan goed helpen; het is per paard verschillend hoe ze reageren. Ene paard geeft er niets om, andere kruipt bijna in het flesje als je het voor zijn neus houdt...
Toen mijn paard op rust stond had ik wel het idee dat het hielp; hij was iig wat rustiger sinds ik het ben gaan geven.

Issake

Re: Bach Bloesem Rescue Remedie voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:10

hoi, ik heb het men paard eens gegeven, op aanraden van een vriendin die zich hier mee bezig houdt. Mijn paard was ern nerveus, angstig, dominant noem maar op. Hij werd er veel rustiger door, had soort van kalmerend effect op hem.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:16

Ik gebruikte het voor mijn paard met wedstrijdstress en hij werd idd wat meer at ease. Ik gebruik het trouwens ook voor mezelf als er iets spannend gaat zijn.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:01

geef je dit dan tijdelijk of blijf je dit gewoon zolang als nodig is gebruiken??

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:09

ik heb dit tijdelijk gebruikt, dat was een mengeling van verschillende bachbloesems( elk heeft specifieke werking) en moest 3 druppeltjes per eetmaal geven tot het flesje uitwas, dat is nu een jaar geleden geweest, en hij is nog niet in zijn vorig gedrag hervallen.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:13

en waarvoor gaf je het dan issake als ik het vragen mag, welk gedrag vertoonde hij dan?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:37

loutjuh schreef:
geef je dit dan tijdelijk of blijf je dit gewoon zolang als nodig is gebruiken??

Tijdelijk. Het is geen middel dat permanent gebruikt moet worden, het gaat alleen om stresssituaties of shock.
Voor 'karakterproblemen' zijn er andere Bachbloesems voor permanenter gebruik.

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:38

staat al in het topic, hij was erg nerveus, angstig enzo, het hielp hem te kalmeren, hij is nu veel rustiger .

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:25

Ik geef al sinds een aantal maanden bach bloesems aan mijn vzpaard
In het begin van zijn revalidatieproces(boxrust,nu nog,vanwege peesblessure)was hij erg neerslachtig,geen interesse.Nu is hij 180° gedraaid,net een heel ander paard,wel wilder maar hij staat nog steeds op boxrust.Het helpt dus wel degelijk!

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:12

ik gaf het mijn paard tegen wedstrijdstres en gebruikte het zelf ook, merkte bij het paard weinig verschil , bij mij zelf werkte het wel en dat had natuurlijk een positive invloed op mijn paard.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 07:44

viewtopic.php?f=13&t=466352&hilit=

Dit is een oud topic van mij, wij gebruiken het soms nog steeds en tot volle tevredenheid, Saskia en Ulysses vliegen eigenlijk nooit meer over het inrij terrein!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:49

Dat ziet er goed uit!
Hoeveel gebruiken jullie? En ik heb de druppeltjes, moet ik dat dan echt op de tong druppelen of kan je dat ook op een boterham doen ofzo? Niet dat druppelen niet zou lukken, maar het is zo'n gehannes...

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:36

Het beste is om het rechtstreeks op de tong te doen, mij is aangeraden om 4 druppeltjes te doen

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:05

Hoi, mijn paard krijgt het op dit moment ook.
Een paar weken geleden ging hij weer naar spierverzuring, vlak voor oud en nieuw.
Ik vroeg daarom gelijk wat kalmerends voor hem want als hij stress zou krijgen ( met oud en nieuw bv ), dan zou het weer een weerslag op zijn spieren hebben.

Hij is op dit moment wel gewoon Armani, maar toch merk je dat hij meer zo iets heeft van ik vind alles goed.
Mijn veearts heeft mij dit voorgeschreven en ze adviseerde 4 keer de dosering, als wat de hond krijgt. Hij krijgt het 1 keer daags.
Ik maak het nog even op, want hij moet nog even rustig blijven want ik mag zelf over 2,5 pas weer gaan opbouwen met mijn rug ( hernia operatie gehad ), en hij moet dan ook weer op gaan bouwen. Nu doet mijn man alleen maar longeren en wandelen met hem en dan is het wel zo fijn als hij even rustig in zijn hoofdje blijft .

Het is in ieder geval geen suf konijn geworden maar ook hij is nu ook niet zo'n drukte makertje .

We geven het trouwens op een boterham.

Groetjes Pharlap.

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:13

Die van mij gaat er verschrikkelijk van flemen

Even wat nutteloze informatie van mijn kant...

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:14

Dat is toch grappig .

Groetjes Pharlap.

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:45

ik deed de druppels op het voer.

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:17

Ik heb het ook gekocht tegen wedstrijdstress, voor mij en m'n paard.
Kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer werkt?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:32

Ik geef de Bach Rescue aan Oeds na z'n operatie.
Heb het gekregen van een vriendin die al een poosje bezig is met die alternatieve therapieën oa mbv Bach druppels.
Of het werkt weet ik niet, ben er zelf niet zo in thuis maar geef het wel een kans

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 17:57

Ik heb het vanmiddag getest, op concours. Ik had het idee dat m'n merrie zich wel beter liet rijden, maar dat kan ook omdat ik haar dressuurmatig weer wat fijner voor elkaar heb op het moment. Ik ben dus twijfelend. M'n paard was iig niet suffig ofzo.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:33

Suf worden ze er sowieso niet van, eerder wat relaxter zeg maar....
Fijn dat ze beter te rijden was. Kwaad kan het niet, dus zou het gewoon een tijdje proberen. Mooi dat je haar dressurmatig fijn voor elkaar hebt.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:18

Hihi, ik ben in twijfel tussen die 2. In de training gaat ze wel veel beter, maar normaal zit er bij orien niet echt lijn in zeg maar. De ene x loopt ze thuis continu bagger en op concours super, de andere x is het thuis prima, en op concours beroerd... erg lastig. Orien was eigenlijk hetzelfde als ze voor de 'crisis' was. Dus ze is er of doorheen, of het zijn de druppels.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:48

k heb het gegeven aan mn jonge paard, die opeens zn stal eng vond.. de eerste dag 30 druppels en 2 dagen erna 8. en het heeft erg geholpen. nu vind hij het ook niet meer eng

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:47

Semra schreef:
Ik heb het ook gekocht tegen wedstrijdstress, voor mij en m'n paard.
Kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer werkt?

Zelfde vraag hier