Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dat van jou klinkt in ieder geval wat positiever. Is het bij jou weer helemaal goedgekomen? Moska schreef:Hallo allemaal,
Hier even een update. Intussen zijn we erachter wat de bloedvergiftiging (zeer waarschijnlijk) heeft doen ontstaan. Hierboven kun je lezen dat hij half november een hoefzweer in de linkerhoef had, nu hebben we afgelopen maandag (de hoefsmid kwam langs) een hoefzweer in de rechterhoef gevonden! Deze is dus niet naar onderen uitgebroken, maar naar boven het been in gegaan. Hij is open gemaakt en het paard heeft 2 nachten in een hoefzak met biotexoplossing gestaan (heel dun, op 2 liter water een eetlepel ongeveer). Gelukkig had ik nog voldoende DMSO over van de vorige keer en na overleg met de DA kan ik dit nu weer 2 weken smeren.
Het been is al veel minder dik geworden (boven de knie is het vrijwel normaal en onder de knie wordt nu ook al dunner) en gisteren heeft hij nog 2 extra spuiten gehad. Het arme dier heeft nu vochtzakjes hangen op zijn borst, maar dat schijnt normaal te zijn en trekt weer weg. Ook heeft hij de afgelopen dagen nog 2x daags antibioticapoeder gehad. Hij heeft geen koorts gehad gelukkig.
Gisteren heb ik hem uit de box gehad en even gestapt in de bak (daarna uiteraard de hoef weer helemaal schoongemaakt). Koelen doen we ook, maar het was gister zo koud (het vroor) dat we deze keer maar overgeslagen heb, eergisteren stond ie helemaal te bibberen bij het afspuiten (dat kan bij ons alleen buiten). Morgen in ieder geval weer stappen en afspuiten. Hij is nu weer vrolijk en eet als een slootgraver.
Nu maar hopen dat dit snel geneest. Hij loopt (in stap) in ieder geval niet kreupel en belast het been ook vrij normaal zo te zien, dus dan kunnen we in ieder geval wat beweging geven. Hoop dat het snel goed komt, dan kan hij weer naar buiten! Op stal staan vind ie maar niks.