Wie heeft informatie over een magnesiumtekort bij paarden?
Mijn paard kan slecht spanning af laten vloeien en vind aanraking (vooral aan de hals) niet prettig. Het is 's winters trouwens erger dan 's zomers. Iemand vertelde, dat dit - mede - door een magnesium tekort veroorzaakt kan worden. Dat is nieuw voor mij. Wie kan er iets over vertellen?
Ik ben mijn merrie magnesium aan het geven, maar niet voor de klachten die jij beschrijft.
Nou moet ik zeggen dat Indiana altijd (heel) erg relaxed is, maar nu lijkt ze zich nog minder op te winden, als ze al op te winden is. Voorbeeldje: ik liet de paarden na een week of 3 in paddock weer los op het land, de andere 4 hebben lopen crossen en bokken. Zij ging grassprietjes zoeken (die er volgens mij niet meer staan).
Ik voer magnesium omdat een holistisch DA me dat heeft aangeraden. Mijn paard is beduidend minder schrikachtig van geworden, maar of dat door de magnesium of door een andere aanpak (Parelli) komt, is de vraag.
Ik pendel wel geregeld alles wat mijn paard te eten krijgt uit om te checken of het nog wel goed voor hem is (ook van de Holist geleerd)