Gewone verkoudheid of Rhinopneumonie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luci

Gewone verkoudheid of Rhinopneumonie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 14:51

Het is niet m'n bedoeling hier een nieuwe verhitte discussie over Rhino te ontketenen. Heb er wel een vraag over. Ik kan me goed voorstellen dat het al vaak voorbij gekomen is op dit forum, maar ik kan het antwoord niet vinden dus open toch maar een topic.

Mijn vraag is de volgende: Is er een duidelijk onderscheid tussen de symptomen van een verkoudheids-rhino en een gewone huis tuin en keuken verkoudheid?

En zo ja uiteraard: waar herken je dan deze Rhino-variant aan? En kun je het onderscheid al in een vroeg stadium maken?

Kan iemand mij hier wat wijzer in maken?

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:51

de sympthomen zijn eigenlijk wel hetzelfde, koorts, groen snot, maar bij rhino zijn er ook vaak wat neurologische verschijnselen, maar meestal weer niet in een begin stadium, bij twijfel kan de dierearts een test doen en dan weet je het zeker...

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:51

Rhinopneumonie ís het virus dat gewone verkoudheid veroorzaakt. Er zijn 3 verschillende rhino virussen, één daarvan veroorzaakt gewone verkoudheid, één daarvan veroorzaakt neurologische verschijnselen, en de derde variant veroorzaakt abortus.
Je kunt dit allemaal duidelijk lezen in de FAQ en het centrale topic. Hier dus een slotje.