Atrose of peesblessure?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annelous

Atrose of peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:55

Heey,,,
Ik zit al heel lang met het linkervoorbeen van mijn pony...
Mijn verhaal:
In mei was ik met mijn paardje aan het buitenrijden.. Ze struikelde...niets ergs.. dagen daarna gewoon gereden.. liep perfect alleen ze had altijd al een beetje vocht in haar benen, de DA zei dat dat niet erg was gewoon een beetje ouderdom, ze is 17. Maar na een paar dagen werd haar been toch wel erg dik, dus naar de DA gegaan, foto's gemaakt, en daarop bleek dus dat ze artrose had, en het dikke been was volgens de DA gebindweefselt en oud littekenweefsel
foto van haar been: http://www.mijnalbum.nl/Foto=AO3YJLFU
Soms als ik een dag intensief gereden heb is het daarna iets dikker en soms zakt het af... Er zit nog altijd in mijn chterhoofd dat het meer lijkt op een peesblessure, vooral omdat het ook boven de kogel zit (in de kogel heeft ze dus de artrose)
Wat denken jullie??
Groetjes annelous

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:58

Ik denk toch dat het artrose is..
Als je er foto's van hebt laten maken.
Als het een peesblessure zou zijn (of misschien een combinatie) dan zou je dat denk ik ook wel op de foto hebben moeten zien.
Maar als je aan het beentje van je pony voelt, voel je dan dat het hele beentje aan de onderkant wat verdikt is of is er een plaats waar het wat erger is (bobbeltje ofzo).

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 11:00

bedankt voor je reactie de hele onderkant is verdikt... pleesblessures zie je geloof ik niet op röntgenfoto's..

Marith_Ov

Re: Atrose of peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:14

Het kan best artrose zijn bij je pony, mijn pony heeft ook artrose, maar dan in de voorknie. Ze heeft ook van die bulten op haar knie zitten, dat schijnt gewoon te veel vocht/ gewrichtvoeistof?? te zijn. Het kan geen kwaad, maar het ziet er niet mooi uit.

Op deze foto kun je het goed zien, hier is haar knie ingesmeerd met klei en zie je de bulten goed zitten.

Foto

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 11:21

@Tammie.. bedankt voor je reactie.. Maar zijn die bulten ook hard? want bij mijn pony zijn ze bikkelhard en ze zitten ook bij de pees..vandaar...

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:24

mijn paard heeft dat ook, op de rechtervoorkant, een grote harde bult-> gal, aldus de dierenarts, alleen de gal is ontstaan door verkalking en niet door een klap vocht, zoals normaal
*ps, daar kunnen ze gewoon prima mee lopen *zie onderschrift*

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 11:34

@missmiekie... Bedankt voor je reactie.. ja mijn paardje heeft ook gal aan haar achterbenen... dit is bij haar echt een mooi rond bultje, maar dit zou idd ook wel gal kunnen zijn in een wat grotere vorm :p ja je paardje loopt idd prima!! mooi beestje
Mijn paardje loopt ook goed alleen na de langere intensieve ritten kan ze welleens wat onregelmatig gaan lopen...
Maar jullie vinden dit niet op een peesblessure lijken?

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:38

anders moet je even vragen aan de DA of ze een scan van het voorbeen willen maken, daarop zien ze op het een peesblessure is of niet..

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 11:50

Ja, dat ga ik denk ik ook maar doen!

Marith_Ov

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:55

Annelous schreef:
@Tammie.. bedankt voor je reactie.. Maar zijn die bulten ook hard? want bij mijn pony zijn ze bikkelhard en ze zitten ook bij de pees..vandaar...

De bulten zijn niet hard, maar wel stevig, je kan er iets in drukken, maar niet veel.

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:59

mij paardje (27) heeft het ook, atrosse in haar achterbenen, ook dikkege benen eene keer meer dan de andere keer, volgend de dierenarst is het ook littekenweefesel!
paardje heeft geen pijn als ik er aan zit, jouwes wel?
maar je hebt wel fotows gemaakt?? ook om te kijken of het een peesblesure is??

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 16:53

@liejanne.. Nee we hebben röntgenfoto's laten maken... daarop was te zien dat ze lichte artrose had.. mijn paardje heeft ook geen pijn als ik eraan zit maar als de DA er hard in knijpt trekt ze hem wel wat op dat doet dus wel pijn... Ik denk dat ze nu wat meer last zal krijgen omdat ze drachtig is.. zeis de laatste tijd wel een beetje stijf... voer jij je paardje ook glucosamine??
De DA komt vrijdag weer dus dan ff kijken of er een peesscan gemaakt moet worden..

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:01

nee dat voer ik niet,
ze is al wat ouder, dus dan is het logischer dat ze ook kwaaltjes krijgt enzo.
ik hoop dat je na de peesscan wat meer weet!

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:05

haha dat hoop ik ook...als de DA ook twijfelt over een peesblessure natuurlijk misschien komt het ook wel door de artrose