Rugproblemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarijkeVanVl

Rugproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 00:30

Ik weet niet of hier al een topic over bestaat maar ik vroeg me af wat jullie doen bij een paard dat een gevoelige rug heeft.

Dus als je hem wilt borstelen dat hij doorzakt. Vooral achteraan de rug.
Ik heb een pony gekend die dit had. Als je hem gewoon 3 keer in de week met reed en goed over de rug reed was er geen probleem. Maar eenmaal als je hem begon op te richten, kreeg hij een gevoelig rug. Hij liet niets merken als je er met reed alleen dat hij niet meer zo'n actieve met zijn achterhand werkte.

Wat zouden jullie doen om zijn rug sterken te maken of heeft iemand ook zo'n paard gekend? Het paardje waarover ik spreek is nu 15 jaar oud. Het is ook niet mijn paard, maar ik ben gewoon benieuwd.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:47

ik zou er een osteopaat bij halen
door de rug gaan met poetsen doet een pony niet zo gauw dan heeft hij behoorlijk pijn
ik zou zeker niet rijden tot het dier helemaal is na gekeken

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:33

Mijn paardje had ook problemen met der rug (scheef bespierd door een lange rustperiode met een gebroken been)..

Zij staat nu onder behandelin gvan een acunpunturist en ik moet toegeven (geloof nooit in dit soort dingen ) dat ik echt verschil zie! Der kont was scheef -ene helft was lager dan de andere helft- die is nu gelijk.. Dat ene voetje waarvan ze der been had gebroken rolde ze niet goed af en tikte op het harde dus altijd net iets anders dan de andere voetjes, dat word nu minder. Ze word drukker, ziet er beter uit, zit mooier in der vacht, loopt na 3 jaar niet meer kreupel..

kortom deze man is mijn redding geweest.. Als je meer info wilt moe tje maar pb'n

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:59

ten eerste een goed PASSEND zadel, bij de meeste paarden is dit de boosdoener, is dit goed vbeel overgangen rijden, achterwaart en meteen in draf wegdaven ( dit alles met het hoofd diep en laag) hierdoor traint ie zijn achterhand goed mee, cavalatties lopen helpt ook goed, longeren met een pesoa 2 keer in de week... werkt dit alles niet dan zit er iets waarschijnlijk niet helemaal goed en kan je met een da en fysio het vast weer goed krijgen! succes