wondje dat niet dicht gaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aiko

wondje dat niet dicht gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 22:30

Mijn paard heeft op zijn hak een wondje zitten dat maar niet dicht wil gaan. De reden waarom dit zo is, is volgens mij hoogst waarschijnlijk het feit dat het wondje op de hak zit van de kant waar hij altijd op ligt en waarschijnlijk gaat het dan steeds met het opstaan weer open.

Heeft iemand tips hoe ik dit wondje kan laten helen zonder dat hij steeds open gaat, want het duurt nu al een aardige tijd, zonder echte verbetering. Heb het al geprobeerd te verbinden met dat zelfklevende zwachtsel, maar dat blijft niet lang zitten dat schuift gelijk naar beneden.

Jeayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:36

Ik heb een paard gehad die ditzelfde heeft gehad. Ik heb de wond alle dagen uitgespoeld met water, na verloop van tijd is het vanzelf dicht gegaan.
Mocht er echt geen verbetering zijn lijkt het mij wijs er toch eens een VA naar te laten kijken.

obelixXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:41

ja denk ik ook ik heb mij va erook naar laten kijken bij mijn paard die heeft spullen gegeven en ging binnen 2 weken bijna geheel dicht ;p

ellepel

Re: wondje dat niet dicht gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:05

bij wondjes op dat soort plekken smeer ik er altijd uiercreme of vaseline op, dan blijft alles zowiezo soepeler..

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:05

Komt er geen pus/ etter uit het wondje?

aiko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:27

sjakie schreef:
Komt er geen pus/ etter uit het wondje?

Nee er komt gelukkig geen pus uit het wondje, er komt alleen geen blijvend korstje op.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:13

Probeer is Nekrolytan zalf (via DA) Is een zeer goede wondzalf. Wonden zijn daardoor vaak snel dicht

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:40

Ik heb ook prima wondzalf alleen doordat hij erop gaat liggen en ondanks dat hij dikke bodembedekking heeft, schuurt hij het altijd net open wanneer er net een mooi korstje op zat.

Mijn paard heeft het aan beide benen, ik smeer echachinea calendula gel, prima spul, komt zo korstje op en is wondje binnen 24 uur dicht, alleen als hij dan s nachts gaat liggen schuurt hij het dus weer open.

Het feit is dus niet dat het wondje niet dicht wil, maar dat het door schuren steeds weer opengaat.

Daar kan DA jammer genoeg ook niets aan doen!

Heb hem maar op nog dikker strooisel gezet in de hoop dat dat helpt en we blijven maar smeren........

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:15

ja dikker in de bodem bedekker zetten en meschien is groene leem iets voor je als hij/zij gaat liggen komt toch eerst dat laagje groene leem op de grond en het werkt ook nog prima bij wonden suc6