bultjes waar pus uitkomt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca6

bultjes waar pus uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 19:21

Hoi
Mijn (oude) paard heeft bultjes waar uiteindelijk pus uitkomt. Als je dat dat weghaalt (met de haren) onstaan er oppervlakkige wondjes....
Voornamelijk onder de buik. Ze heeft een dikke vacht, heeft een dek op. We zijn pasgeleden verhuisd en dus is alles nieuw... ze staat nu op krullen ipv stro... ze krijgt ander voer... wortels...
Ze heeft dus wel 2 weken op nieuw gras gestaan maar dat was dus pasgeleden...
ik weet niet of het kan komen door het ander voer, gras, wortels... ik heb ook kuilgras maar dat is speciaal eiwitarm voor paarden.
Moet ik gaan uitproberen met weglaten van nieuw voer en overstappen weer op het voer van de oude stal of toch een dierenarts laten komen?
Wie weet wat het misschien kan zijn en heeft hier ervaring mee?
Dank je wel!

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:34

Heeft ze op het land gestaan van de zomer? Dan zoude het eitjes van een vlieg of iets kunnenz ijn..

Ik zou iig alle plekjes goed wassen met betadine shampoo en goed in de gaten houden! Des noods je DA raadplegen..

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:13

vandaag is de dierenarts gekomen het bleek een bacteriele infectie, ze heeft peniciline gehad en ik moet de kortjes eraf halen en wondjes behandelen met Dettol. dan moet het bnnen 10 dagen weg zijn

Urlando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:02

Hoe gaat het er nu mee?????
Mijn paardje heeft het ook en wordt er echt gek van...
Bijna alles geprobeerd!!!

Groetjes

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 13:53

heb je de dierenarts erbij gehaald? want volgens mij moet er wel peniciline aan te pas komen. Bij mijn paard heeft het niet verder doorgezet en de korstjes die ik eraf heb gehaald en met dettol-water oplossing heb ingespoten (plantenspuit) komen niet terug. heb nog wel het gevoel dat mn paardje nog wat jeuk heeft.

ellepel

Re: bultjes waar pus uitkomt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:15

Treptotrichosis

Deze bacteriële infectie wordt vaak verward met ringworm. Plukjes haar kleven samen door een wit grijze afscheiding. Als je de haren eruit trekt, ontstaan er bloederige plekken, die pijn doen bij aanraking. Laat deze plukjes dus zitten.

ik denk dat deze bacteriele aandoening bedoeld word, en komt inderdaad wel vaker voor bij paarden, meestal is t na behandeling met imaverol wel weg...

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 13:30

Mijn dierenarts zei dat de bacterieen in het geval van mijn paard onder de kosertjes zitten en dat daarom de korstjes eraf moeten om met de dettol de bacterien ook aan de buitenkant te doden. Maar het was dus géén ringworm.