witte plekjes op benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sorayaaaaa

witte plekjes op benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:17

hallo,

ik had een vraagje!
mijn poyn heeft 2 witte plekjes op elk been zitten,
net waar de peesbeschermer zit zeg maar.
wat is dat? en ik het schadelijk?

groetjes Miranda

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:19

gewoon een aftekening, denk ik.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:20

Bedoel je dat haar vacht daar wit is? Of is er sprake van verharding? Is ze er gevoelig op? Probeer het iets duidelijker te omschrijven of maak er een foto van

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:21

Gewone witte haren komen vaker voor doordat peesbeschermers (of andere beenbeschermers) te lang hebben omgezeten. Dit komt wel vaker voor.

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:22

Jellie schreef:
Bedoel je dat haar vacht daar wit is? Of is er sprake van verharding? Is ze er gevoelig op? Probeer het iets duidelijker te omschrijven of maak er een foto van

het zijn gewoon witte haren. en als je er op drukt heeft ze geen last ofzo.
maar misschien zijn het littekens ofzo..ik weet het niet
maar sommige paarden hebben eht neit en sommige hebben precies het zelfe. pony van me vriendin ook!

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:24

Lenneku schreef:
Gewone witte haren komen vaker voor doordat peesbeschermers (of andere beenbeschermers) te lang hebben omgezeten. Dit komt wel vaker voor.

o okee..bedankt voor jullie reactie!
ik wou het even weten. maar kan je hetbeste nu geen peesbeschermers meer om doen of kan het wel weer gewoon?

besita

Re: witte plekjes op benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:41

Na drukplekken groeien er nadien witte haren terug (zie je ook veel bij de schoft) kan eigenlijk geen kwaad ,is alleen maar estetisch minder . De beenbeschermers kunnen weer aan hoor!!

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:42

libke schreef:
Na drukplekken groeien er nadien witte haren terug (zie je ook veel bij de schoft) kan eigenlijk geen kwaad ,is alleen maar estetisch minder . De beenbeschermers kunnen weer aan hoor!!

0ke gelukkig..

dank je wel

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:43

zo te horen knellen je peesbeschermers, ik zou er alleen mee rijden als het echt nodig is, met buitenrijden en springen/

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:49

crossmonster schreef:
zo te horen knellen je peesbeschermers, ik zou er alleen mee rijden als het echt nodig is, met buitenrijden en springen/

ja ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
want een verzorgster had ze een nacht op gelaten. gelukkig waren der benen niet dik en warm! ik schrok me dood.
maar toen had ze al die witte plekjes.
maar bedankt voor de tip. ik ga het zeker allen met springen en buitenrijden doen!

groetjes Miranda

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:00

sorayaaaaa schreef:
crossmonster schreef:

want een verzorgster had ze een nacht op gelaten. gelukkig waren der benen niet dik en warm! ik schrok me dood.
maar bedankt voor de tip. ik ga het zeker allen met springen en buitenrijden doen!

groetjes Miranda

volgens mij heet dit blisteren of geblistered. En inderdaad is t te warm /bekneld geworden onder je beenbescherming waardoor je er witte haartjes voor terug krijgt. Dus nooit te strak of te lang en alleen gebruiken als je paard t echt nodig heeft

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 19:01

volgens mij heet dit blisteren of geblistered. En inderdaad is t te warm /bekneld geworden onder je beenbescherming waardoor je er witte haartjes voor terug krijgt. Dus nooit te strak of te lang en alleen gebruiken als je paard t echt nodig heeft[/quote]

nee mijn paard heeft het niet echt nodig. nu is er ook 1tje stuk.
dus ik gebruik ze niet meer. maar ik doe het nog wel met springen en buitenrijden.

groetjes Miranda

IndianSummer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:50

sorayaaaaa schreef:
crossmonster schreef:

groetjes Miranda

Dan komt het dus omdat je verzorgster ze een nacht om had gelaten .
Maar het lijkt me raar, dat ze gelijk de dag erop al van die witte haartjes heeft.. Misschien komt het omdat je een keer met vieze peerbeschermers hebt gereden? Bijv. met wat modder of iets dergelijk eraan?

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 10:22

Dan komt het dus omdat je verzorgster ze een nacht om had gelaten .
Maar het lijkt me raar, dat ze gelijk de dag erop al van die witte haartjes heeft.. Misschien komt het omdat je een keer met vieze peerbeschermers hebt gereden? Bijv. met wat modder of iets dergelijk eraan?[/quote]

nee daarvoor had ze het al. maar toen ze had omgelaten werd eht groter.
en ik maak ze elke keer schoon na het rijden voor de volgende dag.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 12:35

Wat welk eens wilt helpen is de stukjes witte haren helemaal afscheren.. Na een paar keer komt misschien de orginele kleur wel weer terug!

heb dit gedaan bij een wit plekje wat mn friesje op der rug had van een infuus.. Het is niet helemaal weg maar hij is wel heeel veel verminderd..

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:11

Het zijn volgens mij inderdaad gewoon drukplekjes wat een paard ook wel vaak bij zijn schoft heeft.
Die witte haren kunnen geen kwaad, maar je peesbeschermers schuren dus een beetje.
Afscheren helpt niet om de echte kleur terug te krijgen, het blijft gewoon witte haren dacht ik.

Heeft mijn pony ook..

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:37

Rupsje schreef:
Het zijn volgens mij inderdaad gewoon drukplekjes wat een paard ook wel vaak bij zijn schoft heeft.
Die witte haren kunnen geen kwaad, maar je peesbeschermers schuren dus een beetje.
Afscheren helpt niet om de echte kleur terug te krijgen, het blijft gewoon witte haren dacht ik.

Heeft mijn pony ook..

Oke, bedankt voor de reactie!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:12

Kan komen door beschadiging onder de peesbeschermers. Let er op dat er geen zand tussen de huid en de peesbeschermer zit/komt, altijd heel nauwkeurug schoonmaken a.d. binnekant na gebruik. Anders ontstaat er een schuurplekje en de afgeschuurde haartjes komen als witte haatrjes weer terug. Misschien heb je toch niet het goede model beschermer voor je paard/pony? Ze zijn er immers in veel verschillende maten en uifvoeringen. Misschien is de voering ookwel net te ruw voor haar wel, probeer dan eens beschermers met lamsvel a.d. binnenkant.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:21

deze plekken zijn drukkingen. de oplossing is simpel. zachtere beenbeschermers of de huidige beschermers losser doen. als je beschermers hebt met elastiek, moet je ze zo doen dat het elastiek net niet meerekt. als je de beschermer op en neer beweegt moet de huid van het paard wel meebewegen. dan heb je ze precies goed.

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:04

simodi schreef:
Kan komen door beschadiging onder de peesbeschermers. Let er op dat er geen zand tussen de huid en de peesbeschermer zit/komt, altijd heel nauwkeurug schoonmaken a.d. binnekant na gebruik. Anders ontstaat er een schuurplekje en de afgeschuurde haartjes komen als witte haatrjes weer terug. Misschien heb je toch niet het goede model beschermer voor je paard/pony? Ze zijn er immers in veel verschillende maten en uifvoeringen. Misschien is de voering ookwel net te ruw voor haar wel, probeer dan eens beschermers met lamsvel a.d. binnenkant.

ja ik ga morgen over overmorge naar de winkel voor nieuwe te halen. ik heb vandaag zonder gereden. ging ook best goed. maar ik koop ze voor buitenrijden en springen.

dank je wel!

sorayaaaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:05

merrieveulen schreef:
deze plekken zijn drukkingen. de oplossing is simpel. zachtere beenbeschermers of de huidige beschermers losser doen. als je beschermers hebt met elastiek, moet je ze zo doen dat het elastiek net niet meerekt. als je de beschermer op en neer beweegt moet de huid van het paard wel meebewegen. dan heb je ze precies goed.

dank je wel voor de tip!!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:12

Mijn paard heeft dit ook, ik heb ze overigens niet te lang om gehad, maar de pasvorm van dat merk blijkt niet goed te zijn.
Het kan verder geen kwaad.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:16

Ik zou gewoon pijpkousjes kopen. Dat is veel zachter voor de benen dan peesbschermers waar het elastiek zo over de voorkant van het been loopt. Doe zelf maar eens een elastiek om je pols, voelt niet fijn als je hem eraf haalt, ook al zat hij niet zo strak!

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:23

mijn paard heeft nooit peesbeschermers om en toch heeft ze op haar pezen af en toe witte plekjes, gaan naar verloop van tijd ook weer weg en daarna komen ze weer. geen idee hoe het komt.... ze heeft er verder geen last van dus ik maak me er niet druk over...... dus het hoeven niet altijd drukkingen te zijn.....

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:56

Het kan zijn dat je peesjes te strak zitten mijn verzorgpony heeft het ook en heeft nu wondjes dus het is denk ik beter om zonder peesjes te rijden