Herkent iemand van jullie dit probleem met een 'instabiel paard'? En wat hebben jullie toen gedaan? -->
Mijn paard heeft onlangs iets meegemaakt in de stal. We weten niet wat: ze stond helemaal bezweet op stal, zonder vies te zijn of onder het stro te zitten (dus niet gevallen denken we). Het eerste moment dat we zagen dat ze niet goed liep, wilden we haar uit stal halen om af te spuiten en ze viel om! gewoon na 1 stap op haar zijkant! Heel akelig. De dierenarts is geweest en weet het niet precies en adviseert rust. De paardenfysiotherapeut is geweest en adviseert ook rust en denkt aan een neurologisch probleem, dus een probleem in het zenuwstelsel. Het is nu een aantal maanden geleden, ze staat nog op rust en nu is ze weer stabiel op haar benen. Als ze eerst de wei in galoppeerden zakte ze nog weleens door haar achterhand, maar nu is dat niet meer. Ik ben nu rustig aan aan het rijden (stappen, buitenritjes enz.) toch voel ik dat het nog niet goed zit. Ze is vrij zuur, terwijl ze altijd de vrolijkheid zelve was. Ik weet niet zo goed wat nu te doen. Maar ben vooral nieuwsgierig of iemand van jullie ook iets dergelijks heeft meegemaakt of het herkent en wat jullie toen gedaan hebben. Het is overigens geen jong paard. Het is een kwpn merrie van 15 jaar.