Opgezette klier, DA Bellen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liberations

Opgezette klier, DA Bellen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:03

Op stal is zoals jullie in mijn andere topic hebben gezien een verkoudheidsvirus geweest. Alle paarden zijn weer prima in orde en we kunnen weer aan de slag. Mijn paard heeft geen verschijnselen gehad, maar heb hem wel in de gaten gehouden en getempratuurt.
Nu kom ik vandaag op stal , voel ik een klein opgezet kliertje. Hij hoest niet, heeft geen verhoging en doet heel fris aan. Wat zouden jullie in mijn geval doen?? Zelf vind ik het nog in een te vroeg stadium om een DA te bellen. Graag jullie meningen.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:17

Ik zou niet direct een DA bellen. Misschien heeft je paard toch een lik van het virus hgehad en is zijn afweersysteem daar nog even druk mee. Dan kan zo'n kliertje opzetten.
Gewoon even aankijken. wel bellen als het erger wordt.

liberations

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 17:45

Niemand???

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:19

heleenxx schreef:
Ik zou niet direct een DA bellen. Misschien heeft je paard toch een lik van het virus hgehad en is zijn afweersysteem daar nog even druk mee. Dan kan zo'n kliertje opzetten.
Gewoon even aankijken. wel bellen als het erger wordt.

zo denk ik er ook over. Als het afweersysteem op volle toeren draait kan dat al eens gebeuren. Blijven temperaturen zou ik zeggen.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:26

liberations schreef:
Niemand???

Sorry? ik had toch gereageerd??

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:55

klieren zetten op als ze wat aan het bestrijden zijn, vertoont je paard voor de rest geen symptomen doen ze dus goed hun werk, als er wel koorts is of groen snot of noem maar op dan is het vroeg zat om te bellen... wat je kan doen is een schepje zeezout door zijn voer doen, hierdoor gaat ie meer drinken en slinken de klieren ook sneller. Temperatuur je paard wel, dat is altijd goed, zou ook je paard niet super hard laten werken, beetje lang teugeltje en niet in het zweet rijden... succes

RoozJ

Re: Opgezette klier, DA Bellen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:33

Hoi,

Je kan er het best e Laurier Zalf op doen, dat maakt het warm enz....Helpt heel goed.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:10

Ik ga mee met de meeste meningen hierboven. Zolang je paard totaal geen ziekteverschijnselen vertoont, hoef je nog niets te doen. Ik zou wel zijn temperatuur voorlopig nog even blijven checken en goed opletten of hij anderszinds gezond blijft, dus of hij gewoon blijft eten en drinken en hoe zijn gedrag is op stal en met rijden.