HELP paard is stok en stok kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Havik

HELP paard is stok en stok kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:14

3 weken terug ofzo ging ik sóchtends de paarden voeren en buiten zetten, zag ik dat mijn drachtige merrie bezweet was geweest in eerste instantie dacht ik te warm dek op maar toen haalde ik haar uit stal en stokkreupel en ja hoor rechtsvoor en rechtsachter hartstikke dikke benen, dus afspuiten voorzichtig stappen afspuiten smeren met traumee gel enz. toen ging het na enige dagen beter en over, benen niet meer dik maar toen kon ik niets met haar ivm weer sneeuw e.d.
Dinsdag deed ik haar aan de lijn en ze ging compleet uit dr dak bokken springen (normaal is ze nooit zo druk ze had ook gewoon iedere dag buiten gestaan) de volgende dag weer kreupel maar geen dikke benen, ik kan niets aan dr ontdekken ja dat dr rechter hoef van het voorbeen warmer is dan links. Dus ik dacht hoefzweer, maar zie dr niets aan stinkt ook niet dus ik met de hamer geklopt, geeft ze niet om, maar ze is echt stok en stok kreupel, en als ik haar aan de longe doe dan loopt ze linksom slechter als rechtsom, heeft iemand misschien een idee???

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:17

Is het na 3 weken dan niet eens tijd voor de dierenarts??

DTLL

Re: HELP paard is stok en stok kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:17

Als ik jou was zou ik toch echt gewoon een dierenarts ernaar laten kijken dan zelf wat aan te modderen.

Dit klinkt in ieder geval niet goed!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:19

idd lijkt het me zeker tijd worden voor een bezoek aan de dierenarts !!!!!!!!!

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:25

ja de dierenarts bellen. hoe langer je wacht hoe erger het meestal word!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:53

Ik had na een week de DA al gebeld. Dus geen topic openen, maar DA bellen en meteen naar stal en op hem gaan wachten! Paard kan ook bevangen zijn!

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:57

kan een hoefzweer zijn, zelf met een hamer erop slaan is niet echt een betrouwbare manier om een diagnose vast te stellen Idd een dierenarts erbij, kreupel=pijn, dus doe het anders voor je paard.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:57

Een hoefzweer kan ook heel diep zitten en dan helpt tikken met een hamer niet zo veel.

Maar bel jij eerst maar de DA na 3 weken....

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:58

Misschien ontsteking in de schouder?

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:05

Ik zou de smid even bellen en hem laten controleren op een zweer.
Mijn merrie heeft al verscheidene hoefzweren gehad en de laatste keer is de smid er zekers 3 keer voor langsgeweest voordat hij erachter kwam dat het een zweer was.....die zat echt heel erg diep.
Succes in ieder geval.

Havik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:48

ze is ook niet 3 weken al kreupel hoor ze was 3 weken terug kreupel, toen weer goed en nu sinds dinsdag weer, maar ik heb de da al gebeld, hij komt zo, ik meld nog ff hoe het is gegaan.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:11

Begreep dat ze 2 dikke benen had aan 1 kant? Dan lijkt een hoefzweer niet zo logisch. Is dan aannemelijker dat ze bijv. vastgelegen heeft....
Zou kunnen dat het nog niet helemaal genezen was en ze zich door haar gekke gedoe weer meer geblesseerd heeft.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:18

ik denk dat jouw paard de hele avond in de stal heeft vastgelegen en met alle macht heeft geprobeerd zich los te krijgen dit kun je simpel oplossen door een antirolsingel om te doen ik heb nog zo 1 liggen hier mijn paard rolde zich vorig jaar ook altijd vast

Havik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:45

nou de DA is geweest, voor zover hij kon waarnemen geen hoefzweer, ze was erg gevoelig op de schouder dus waarschijnlijk toch vastgelegen en vande week toch weer gebleseerd, hij zei dat ik voor extra ondersteuning vit e +selenium kon geven dus dat heb ik net ff gehaald en heeft ze meteen een schep gehad, en nu moet ze vooral rust houden. Ik hoop dat het snel weer over is, ben zelf ook altijd ziek als de beesie wat hebben. Bedankt voor jullie reacties