Ze is bij ons vanaf 11 maanden heeft daarvoor een zéér slechte verzorging gehad. Met veel ups en downs heb ik er toch wat leuks van kunnen maken, ben ook heel trots op haar

Ze heeft altijd wel wat merrie streken gehad, wat nukkig en nijdig af en toe, maar de laatste tijd wordt het steeds erger.
Sinds juni 2005 is ze onder het zadel, rustig aan wordt ze beleerd en gaat 1x per week met haar amazone naar les. Verder loopt ze wat aan de longe en doen we af en toe een klein buitenritje. Kan me niet echt voorstellen dat ze teveel belast wordt.
Zo af en toe tijdens de les bokt ze enorm, met name in galop. Verzorgmeisje is er ontelbare keren keihard afgelazerd.
Sinds kort valt ze aan in het land, het is echt niet prettig en doet enorm lelijk. Ze doet het nu ook naar mij toe, dat kwam eerder nooit voor.
Een paar weken geleden is ze geschoren en 's morgens moet haar dek dus gewisseld worden, negen van de tien keer wordt het niks.
Ze loopt de laatste tijd ook steeds vaker met de oren plat naar achter en laat zich moeilijk vangen in het weiland.
Zo af en toe onhandelbaar, laat zich niet lijden, is enorm schrikkerig en vliegt alle kanten op.
Zo is ze nooit geweest.
Kan hier een medische oorzaak achterzitten of iets anders? Misschien hoort het bij de leeftijd of heeft het met beleren te maken; k heb geen idee, dit is mijn eerste jonge pony.
Iemand hier ervaringen mee?
in het land valt ze aan, kan het misschien beter als dreigen omschrijven.[/edit]