Ik kom net bij m'n veulen (10 maanden) vandaan. Ik ging een stukje met hem lopen en hij had gemest, toen ik het op ging ruimen bleek dat er hele grote wormen in zaten!
Ik heb echt helemaal geen verstand van ontwormen ed. (dat wordt altijd gedaan) dus ik heb net even op bokt gezocht over hoe en wat. Daar stond een heel uitgebreid stuk maar ik heb toch nog een paar vragen..
Ik weet dat hij ruim drie maanden geleden dat hij kwam meteen is ontwormt en nu weer. Ik heb geen idee wat ze voor ontwormingsmiddel krijgen maar ik lees net dat normaal gesproken je met 6-8 weken tussentijd het ontwormen moet herhalen en soms met 12 weken. Nu zat er dus ruim 3 maanden tussen! Maar worden die beesten dan zo snel zo groot?? Ze waren echt 15 cm ofzo!!
De wormen waren nog wel levend maar ik neem aan dat ze door de ontwormingskuur naar 'buiten kwamen' (heerlijk onderwerp). Moet hij nou nog wat extra's hebben om alles uit z'n lichaam te krijgen? Hij staat samen met andere veulen is een 'pot' stal met uitloop. Dus alle eitjes zitten nu nog in de mest waar ze ook op liggen ed. Heeft hij nu een grotere kans dat hij het weer krijgt? Wat is de beste optie om dit te voorkomen? (ik verwacht nl niet dat ze de hele stal gaan schoonmaken)
Heeft iemand het eerder meegemaakt dat z'n veulen/paard ook wormen had omdat er niet optijd werd behandeld? Wat heb je toen gedaan? Ik bedoel.. ik vind het best wel erg aangezien in net allemaal gelezen heb wat ze er van kunnen krijgen!

Van die dikke krioelende wormen, brrr...