Mijn paard heeft weer wat vreemds hoor. Gisteren was ik aan het poetsen en toen voelde ik aan de binnenkant van het achterbeen hele kleine korstjes, sommige zijn echt piepklein. Ze zitten op het pijpbeen. Je ziet er helemaal niks van, je voelt het alleen maar. Sommige lieten met zachtjes borstelen los. De kootholte en de rest van het been zijn korstloos, het is geen mok!
ohw dat zou ik wel denken maar het kan ook de ehmm.. weet even niet meer hoe dat heet het kan wel de hoef zijn die dorgegroud is of dat ene wat daar ook bij hoor sorry heb even een black out ben niet helemaal bij nu met mijn woorden mischien kan iemand anders je verder helpen
misschien toch mok? kan best hoger zitten dan de kootholte hoor,maar het kan ook een mijt zijn. wassen met sebacil helpt heel goed, en anders even informeren bij je dierenarts.
dat is geen mok! mijn pony heeft er ook last van wij hebben de dierenarts er bij gehaald en volgens hem is het een te kort aan magnesium. wij hebben homeopatische magnesium tabletjes gehaald en nu gaat het langzaam weg
Het is gewoon heel vreemd, het is alleen op die ene plek op het pijpbeen. Een vrij dunne strookje (10 cm lang) en dan allemaal onder die korstjes. Heb weleens schimmel gezien, mok etc. maar dit kan ik niet plaatsen. Hij heeft er trouwens geen last van, het is niet pijnlijk of dik.
Maar goed, dierenarst komt binnenkort voor het inenten dus ik laat hem gelijk wel even alles nakijken.
Lorie, zijn er andere symptomen bij een Magnesium tekort?
geen idee..bij mijn pony is het id ook dat ze er geen pijn aan hebben! en dit was het enige wat ik bij haar tegen ben gekomen.. ik zou id jou DA er ook even naar laten kijken
Mijn paard heeft ook zoiets, alleen aan beide voorbenen. Hij heeft het alleen in de winter. Ik kan de korstjes er voorzichtig afkrabben en dan komt er een plukje haar mee. Ik heb de da het eens gevraagd, zij dacht aan een mijt en heeft sebacil voorgeschreven. Daarbij is het wel weg gegaan, maar de volgende winter had hij het weer en heb ik er niets aan gedaan. Ik heb hem nu voor de 4e winter en raad eens..hij heeft het een keer niet!!!!!!!!!
Ik zou me er niet bezorgt om maken, wel goed in de gaten houden en als de da langs komt zoals je zegt deze er eens naar vragen.