Online medisch advies

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mir83

Online medisch advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 09:59

Hoi,

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met het online aanvragen van medisch advies voor hun paard? Of juist hele slechte? Op welke sites was dat?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:39

Mir83

Re: Online medisch advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:54

Hoi,

Ik heb zelf inderdaad ook al even gezocht op Google. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen.

Groetjes!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:52

Lijkt me toch het meest verstandig om een DA te bellen of langs te laten komen wanneer je paardje iets mankeert. Niemand kan door een pc heen kijken en om een voorbeeld te noemen, de ene koliek is de andere niet en ook bij kreupele paarden kun je je vaak met alleen een omschrijving van de klachten geen goed beeld vormen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:47

Tja....als je wat meer wil weten over een bepaalde aandoening kan het handig zijn, maar dan nog staat er een heleboel onzin op het net, niemand controleert of het ook echt klopt wat daar staat. Voor echte problemen met je paard hoop ik dat je zelf ook wel begrijpt dat daar echt iemand even naar moet kijken.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:36

de ene site zecht dit de andre dat als je paard iets mankeerd kun je idd het beste een DA er bij halen

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:45

Voor een second opinion kan het handig zijn. Bijv. als de diagnose gesteld is en je nog meer wilt weten over behandelingsmethoden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:21

Ja, ervaring mee....
Niet zo'n beste moet ik zeggen. Ik heb toen een arts gemaild, weet niet meer exact via welke site, maar in ieder geval een online advies-gebeuren. Die arts heeft een stuk tekst gecopieerd die ik ook zelf al ergens had gevonden op internet en mij die toegestuurd.
Nadat ik hem had gemaild dat ik dat zelf ook al had gevonden en graag antwoord van hem persoonlijk wilde op mijn vragen, stuurde hij me weer datzelfde stuk tekst mee.
Beetje jammer dus dat ik geen steek wijzer ben geworden, ik zou het nooit meer doen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:56

Tip: je kan ook een dierenarts opbellen voor telefonisch spreekuur. Bijv. Van Muiswinkel Emmeloord heb ik wel eens contact mee gehad en die was heel aardig en kundig en gaf zijn visie mbt mijn paard en de behandeling. Dacht dat je tussen 8 en 8.30 kon bellen.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:27

Voor tips en wat meer te weten te komen oke, maar als je denkt dat je paard wat mankeerd zou ik toch echt altijd de DA bellen.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:12

Moonny helemaal met je eens! Bedoelde ermee dat als je paard al bij een DA is geweest en er een diagnose gesteld is dat je dan kan informeren bij een andere DA als je nog bepaalde vragen hebt cq een mening ernaast wilt horen.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:03

ik zou echt nooit advies over de telefoon vragen.
Als het goed is kent je eigen DA je paard en die kun je altijd bellen als er wat is.
Als ik twijfel laat ik altijd de DA komen, beter een keer voor jan banketstaaf dan een keer te weinig.

Klinkt mij een beetje als goedkoop je paard willen oplappen....ipv een DA laten komen.
Wieweet is dat niet zo hoor maar zoals eerder gezegd : je kunt niet door de pc naar een paard kijken en misschien leg je als eigenaar iets wel verkeerd uit

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:09

Ik heb het ook weleens gedaan, en opzich kreeg ik een prima antwoord waar ik ook echt wel wat mee kon.

Ik zat met een zieke pony waarvan meedere artsen niet wisten wat het was. (die zijn uiteraard gewoon bij ons aan huis geweest)
Heb toen via www.paardenshow.nl (of iets in die geest) een arts gemaild en kreeg al snel antwoord terug, met best handige tips en suggesties.

Ik heb er dus wel een goeie ervaring mee.

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:32

Ik vind het niet handig. Ik zie soms vragen komen waarvan ik denk BEL DE DA. Ga niet rommelen met iets wat serieus mis is.

Vragen zoals: mijn pony is kreupel wat kan het zijn??.
Ik ga er toch een beetje vanuit dat er mensen op stal zijn die kunnen helpen of bel dan de da maar dit soort vragen op een forum is niet handig.

De vrees was ik ook heb is dat mensen door verhalen een hoop dingen in hun hoofd halen met alle gevolgen van dien.

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:43

Kyona, ik snap em.

Als je idd nog vragen heb nadat de DA diagnose heeft gesteld kan dat goed.