Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

daantjuhhh schreef:Ja het lijkt zo als ik het op z'n manier kan beoordelen dat hij op slot slaat (z'n knie)
Alleen zou een pony dan slepend gaan lopen of stil gaan staan waarna de knie weer los schiet en hij weer gewoon verder kan lopen.Maar zwabberen kan ik niet in dit plaatje thuis brengen.
Het gebeurt wel vaker dat jonge paarden/pony's last kunnen krijgen van knieen die op slot gaan.
Het kan ook door de groei komen en een fase zijn.
Heeft ze het vooral als ze de stal uitkomt?
En als je haar een hele dag op wei laat?
Is het dan minder?
Het volgende klinkt misschien heel raar in de oren,
Maar een meisje die ik ken heeft een paard waarvan de knie weleens op slot gaat en dat paard heeft het altijd erger als ze hengstig is.
Is de hengstigheid over is het op slot slaan ook weer minder..
Klinkt misschien heel raar.
En niemand snapt ook wat het met elkaar te maken kan hebben, maar toch is het bij dat paard zo.

M3isSi3j schreef:blijft zn achterbeen als het ware op de plek staan terwijl die draaid?

M3isSi3j schreef:Zijn denk toch zn kniebanden..
Heb je hem in training staan? ZOniet is he tmisschien een goeie om hem wat meer in het werk te zetten (wandelen, er mee fietsen, misschien een licht karretje laten trekken..) op die manier krijgt die spieren die zn banden kunnen vervangen om stabilier te worden. Longeren is dodelijk als het zn kniebanden zijn.. dit moet je dus mijde!