ligt het aan de medicijnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peetjuh_Amir

ligt het aan de medicijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:16

hallo allemaal,,

mijn verzorgpony heeft artrose,, het gaat al een stuk beter dan van de zomer,, gelukkig maar! Het ging toen heel slecht en ik kon hem alleen maar poetsen...

Hij loopt nu beter,, maar nog niet helemaal goed... De ene keer loopt hij weer super,, dan denk ik: Heey, volgende keer kan ik weer draven. En dan gaat het de volgende keer weer heel slecht.
Het is een Arabiertje,, dus hij vind het vreselijk om op stal te staan. Ze gooien hem dan ook een paar keer in de week eventjes los met zijn 'grote' vriend,, dat is natuurlijk niet helemaal juist,, maar ik kom 3 keer in de week en ga 1 keer in de week naar de manege. Hij haat het om stil te staan,, dus ze kunnen bijna niet anders...
Toch is het jammer dat het zo wisselend is.

Ligt het nou aan de medicijnen of aan het feit dat hij wordt losgegooit...

Greetz,, Renée

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:31

Welke medicijnen krijgt hij? Hyonate is ideaal voor paarden met artrose, heb er goede ervaringen mee.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:32

zou het ff met je DA over leggen voordat het erger word met het losgooien en lijkt mij als je het toch doet dan alleen want met ze tweeen ggan ze lopen klieren tenzij hij/zij niet alleen kan staan suc6 ermee

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:35

heb geleerd dat ze juist moeten bewegen bij artrose, stilstaan is alleen maar slecht. Kan je je pony geen plekje geven waar hij overdag lekker buiten loopt?
Hoeveel voer geef je je pony, misschien moet dat ook omlaag zodat ze minder energie uit het voer haalt.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:39

Cheveyo heeft helemaal gelijk.
Mijn paard is nasar een stal verhuist waar hij lekker buiten kan lopen, heeft minder last van zijn artrose hierdoor en loopt veel minder stijf.
Beweging is goed, na een week vacantie met hem waarbij we lange ritten maken loopt hij veel beter. (lekker rechtuit, geen bochtenwerk)
Daarnaast krijgt hij Glucosamine toegediend en dat werkt enorm goed.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:42

bewegen oke maar als ze met ze tweeen lopen kunnen ze gaan ravotten en dat is ook nie goed is teveel van het goede tenzij ze gewoon rustig lopen is het wat anders

Bitchy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:59

Vrienden van me hebben een bejaard paardje wat ook last van artrose heeft. Hij komt elke dag in de wei of in de bak, wel zonder gezelschap. Ik weet niet of hij medicijnen krijgt, maar als hij veel last heeft (vooral bij koud, vochtig weer) krijgt hij een kinder-paracetamol. Werkt prima!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:13

Bitchy schreef:
Vrienden van me hebben een bejaard paardje wat ook last van artrose heeft. Hij komt elke dag in de wei of in de bak, wel zonder gezelschap. Ik weet niet of hij medicijnen krijgt, maar als hij veel last heeft (vooral bij koud, vochtig weer) krijgt hij een kinder-paracetamol. Werkt prima!

Sorry hoor maar dat zou ik niet aan mijn paard geven
Geef paardenmedicijnen en geen mensenmedicijnen!
TS,je kan Glucosamine voeren of Hyaluronzuur
Er zijn veel mogelijkheden,vraag ze aan je DA
Wat zegt de eigenaar ervan?

Volgende zinnetje snap ik niet:
maar ik kom 3 keer in de week en ga 1 keer in de week naar de manege

Ik vind het juist goed dat hij buiten mag,moeten ze elke dag doen!
Tenzij dat paardje vergaat van de pijn tuurlijk,maar dan nog,hij kan nog plezier hebben in het leven

Dit hoort op MD trouwens

Peetjuh_Amir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:25

Ik bedoel dat ik 3 keer in de week naar die verzorgpony ga,, Amir heet die. En 1 keer in de week naar de manege. Ik rij dus 4 keer in de week. Amir staat niet op de manege,, hij is van een vriendin van mij. Haar moeder en zij rijden allebei. Snap je?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 20:36

Peetjuh_Amir schreef:
Ik bedoel dat ik 3 keer in de week naar die verzorgpony ga,, Amir heet die. En 1 keer in de week naar de manege. Ik rij dus 4 keer in de week. Amir staat niet op de manege,, hij is van een vriendin van mij. Haar moeder en zij rijden allebei. Snap je?

Nu wel
Je zegt dat hij medicijnen krijgt,wat voor medicijnen krijgt hij?
Hoe is hij nu tijdens het rijden?
Ik zou(ga er niet vanop uit aangezien ik hetp paard niet ken)die tijd dat je bij Amir bent hem op de weide gooien.Maar hoe gaat je vriendin en haar moeder ermee om?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:10

AM -> MD