vandaag uitverdoofd,is iets in de kogel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

vandaag uitverdoofd,is iets in de kogel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 11:56

ben al 5 weken aant modderen,opeens had orlando een dik been,echo gemaakt,was niks te zien aan pees. weer gaan rijden ,liep weer niet goed.
Vandaag is ie uitverdoofd,probleem zit in de kogel,kogel is ook wat dikker. Morgen worden er fotos gemaakt,ze zegt het kan van alles zijn,ocd,kneuzing,artrose enz. ben echt bang

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:37

Oei, laten we hopen dat het allemaal mee valt Ik weet helaas hoe het is die onzekerheid... Ik zal voor je duimen!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:42

das behoorlijk klote. Hopelijk valthet mee. Ik heb het dit jaar ook meegemaakt. Mijn paard heeft een lichte vorm van artrose. Nu heb ik een nieuwe trainer en ze loopt als een zonnetje. Niets meer aan de hand.
Ik hoop dat jou paard ook geholpen kan worden.
Als je straks extra informatie wilt hebben kan je je wellicht opgeven voor de informatiedag over peesblessures en artrose. Zie mijn onderschrift. Wellicht kan je er wat wijzer van worden

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:47

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben een beetje bang,het zit nl zo.
Maart dit jaar is mijn vorige paard ingeslapen,die had hko 4 en ik had haar 9 maanden. Ik heb dit paard nu ook 9 maanden. Daardoor ben ik gewoon extra bang om weer een paard te verliezen.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:00

Wat vervelend voor je meid, ik hoop dat het allemaal meevalt voor je. Er is tegenwoordig gelukkig heel veel te doen tegen van allerlei kwaaltjes dus ik hoop dat het goed komt.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:53

tyson20 schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben een beetje bang,het zit nl zo.
Maart dit jaar is mijn vorige paard ingeslapen,die had hko 4 en ik had haar 9 maanden. Ik heb dit paard nu ook 9 maanden. Daardoor ben ik gewoon extra bang om weer een paard te verliezen.

Het bewijs tussen de klasses en de kans op kreupelheid is nog nooit echt bewezen!!!!!!!!! Ooit heeft een slimmerik dat bedacht maar de rekenwijze klopt voor geen kant en de steekproef ook niet.
Kijk verder dan de veearts.
Een andere manier van rijden kan echt wonderen verrichten. Mijn paard liep al ruim 1,5 jaar onregelmatig. Een sportcarriere is afgeraden door de veearts. Ik kreeg een nieuwe instructeur en na 15 minuten liep ze niet één pas meer onregelmatig. ze was teugelkreupel en belastte daardoor haar voorbenen teveel.
Dit weekend start ik weer in de dressuur. Ik heb er even uitgelegen omdat ik de nieuwe rijmethode onder de knie moest krijgen. Als alles goed blijft gaan laat ik haar klinisch keuren en grote kans dat ze dan wordt goedgekeur!!!

Het hoeft dus echt niet het einde te zijn. stel er komt iets naars uit kijk dan eens of antoine de bodt je kan helpen. Niet iedereen is er wild van omdat hij wellicht wat populair is maar hij heeft al veel goede resultaten geboekt. Kijk maar eens op zijn site: www.hoefkatrol.com

Ik leef met je mee en hoop dat het allemaal goedkomt.
Nogmaals als er iets vervelends uit het onderzoek komt kijk dan verder of iemand anders je kan helpen.

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:06

ten eerste oosterhoff das wel een grove fout van je dierearts dat ie dat verschil niet heb gezien?!?!?!? maar omdat jou dierenarts toen zo heeft gereageerd hoeft niet te betekenen dat ze allemaal zo stom zijn...

ten tweede tyson, waar sta je met je paard? bij schoteroog?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:11

dat zeg ik toch ook helemaal niet!!!! Ik zeg alleen dat je na de reguliere arts wel verder kan kijken. op het moment dat je weet wat het is kan je nog een hoop doen. Reguliere artsen zijn er niet om je rijmethode te beoordelen. En niet alle reguliere artsen weten wat voor alternatieven er zijn.
Overigens verwijt ik de veearts helemaal niets. Zij hebben de juiste diagnose gesteld. En ik heb ook de volste vertrouwen in ze!!
Echter kon ik het ook op een andere manier nog oplossen en heb ik zo nog jaren heel veel plezier!!!

briandylan

Re: vandaag uitverdoofd,is iets in de kogel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:09

Ik zat even in je profiel te kijken en zag ook dat hij 4 jaar op de baan heeft gelopen.Het hoeft er natuurlijk niks mee te maken te hebben,maar vaak worden die paarden veel te vroeg ingezet en word er te veel uit gehaalt.

Weet je ook waarom hij toen verkocht werd?

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:48

Aj, maar hoefkatrol zit niet in de kogel hoor, dus dat is niet het meest logische. Maar goed, er worden zat paarden naar de slacht gedaan omdat ze slechte kogels hebben.
En de cijfers voor de hoefkatrol zeggen inderdaad niet alles, daarom moet je ook het paard eraan koppelen. Een 4 op het straalbeen bij een paard die ook op die plek aan dat been kreupelt, tja, dan is de kans wel erg groot dat het daaraan ligt. Een 0 voor het straalbeen betekent dat de kans dat het daar aan ligt heel klein is, toch zal er heus wel ergens in Nedereland een paard staan met HKO en een 0 of 1 voor z'n foto's.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:42

De HKO slaat op haar vorige paard!!

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 23:45

Bedankt voor jullie reacties. Vorige paard zat niet lekker in vel,mager chagerijnig enz ,daarom heb ik er toen ook besloten een einde aan te maken. Shaneen ik sta bij stal vredehof in vijfhuizen.
Hij heeft idd op de baan gelopen,ik heb hem klinisch laten keuren in maart. Hij ging eraf omdat ie te snel aangaloppeerde. De vorige eigenaar is al paar keer geweest,en belt nog regelmatig om te vragen hoe het gaat. Dus denk dat dat wel goed zit.