Nou, het gaat goed jongens
Kom ik vanochtend(maandag) op stal, staat Oeds met een MEGA dik been :shock:
Even een rondje om de manege gestapt, hij kon er bijna niet op lopen...
Ik had hem gisteren gewassen, dus kreeg al weer commentaar dat dat ook stom is met mok
, dat is al weg maar goed
Heb verder geen tijd gehad dus toen ik klaar was met werk heb ik hem nog maar eens uit de stal gehaald om even verder te kijken.
Heel het linkerachterbeen is mega dik, en hij heeft een rare verdikking aan de binnenkant van de lies, ook heeft ie nog maar 1 bal (normaal 2 :lol: ).
Hij kon ook bijna niet lopen...
Dus baas en bazin erbij gehaald, tja raar, het lijkt erop dat een bal in de lies zit
Dierenarts gebeld om te overleggen, wachten tot morgenvroeg want dan moet ik er toch heen of nu langskomen.
Toch maar even een dierenarts langs laten komen.
Hij vond het lijken op een zakbreuk/liesbreuk, heeft hem opgevoeld en er zat wel ruimte in het lieskanaal maar omdat ie helemaal geen koliekverschijnselen vertoont, lijkt het dat toch niet, nog niet iig...
Maar omdat er toch wel wat ruimte is in die lies en de bal zo hoog zit wat niet normaal is, kan het toch daar op uitdraaien
Hij is in de lies heel erg gevoelig, heeft echt pijn.
Hij is gespoten met een pijnstiller en antibiotica en we moeten hem in de gaten houden vanavond, morgenochtend toch daar heen brengen.
De operatie aan z'n rechtervoorvoet gaat dan ws niet door, maar dan houden ze hem een paar dagen daar voor antibiotica.
Wanneer houdt het nou eens een keer op, al die ellende 
Vandaag (dinsdag)
Even een update over opa Oeds...
Gister is de da nog geweest voor z'n dikke been, die heeft hem gespoten en ik moest hem toch maar brengen vandaag.
Dus vanochtend Oeds op de vrachtwagen geladen, en op naar Moergestel.
Daar aangekomen heeft ie ff de boel aan het scheiten gebracht door lekker brullend de stal binnen te walsen :lol:
Alle paarden meteen over de zeik 8)
Staat ie op stal, dus wij lopen naar de dierenarts, hoor ik ineens een hoop kabaal :shock: staat Oeds daar uitgebreid tegen de traliedeur aan te schuren met heel z'n logge lijf
je kunt er ook nergens mee komen he :lol:
De da heeft nog even naar dat dikke been gekeken wat gelukkig al een stuk dunner was als gisteren.
Komt ie ineens met de mededeling dat ie vandaag toch nog wel geopereerd wordt :shock: , nou ja, jij bent dierenarts dus ok dan maar
Hij vond het been wel weer meevallen en durfde het wel aan.
Ik dus helemaal beduusd weer terug naar huis, had dus niet gerekend dat die operatie nog doorging vandaag, maar goed, het kan maar gebeurd zijn.
Straks om 17.30 was ik nog steeds niet gebeld dus ben zelf maar gaan bellen.
Opa Oeds was goed door de operatie gekomen, stond alweer en maakte het goed, gelukkig!
De schil (zoals de da het noemde) heeft ie niet weg kunnen halen, maar er zat daar ook een cyste (kleintje maar) en die heeft ie schoongemaakt en het gewricht is gespoeld.
Het kan dus zijn dat Oeds door die cyste kreupel liep.
Na de revalidatie is dat pas duidelijker, dan is ie óf kreupel óf niet kreupel...
Is ie niet meer kreupel en blijft ie goed is het dus dat, mocht ie na een half jaar ofzo weer slechter gaan lopen kan ik overwegen om het gewricht 1 of 2x per jaar in te laten spuiten.
Maar dan is het dus die cyste die hem last bezorgt.
Even afwachten dus.
Hij moet tot eind van de week daar blijven, hij krijgt ook antibiotica zowieso voor de operatie dus dat komt mooi uit voor dat dikke been :wink:
Morgen ga ik ff op ziekenbezoek