Trappen tegen achterwand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa0710

Trappen tegen achterwand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 17:32

Hallo

Ik heb een héle lieve pony, genaamd Sientje.
Maar als ze eten krijgt doet ze héél vervelend. Als ze in de stal staat gaat ze met haar achterhoeven tegen de achterwand van haar stal trappen. Soms zijn haar achterbenen ook dik en warm.
We geven haar alleen als we weggaan bij de manege wortelen en brood. Niet zomaar tussendoor want daar werd ze ook erg vervelend van. Nu is ze al braver
Maar hoe kan ik haar het afleren? Dat ze niet meer tegen de stalwand trapt?

Groetjes van Lisa

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:41

erg lastig, niets meer geven en het negeren, er is weinig meer wat je kan doen, hoor ook wel eens dat ze stroom op de wand zetten, maar daar ben ik persoonlijk niet zo een fan van, een rubberenmat tegen de muur is wel goed voor de voeten! succes

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:12

Ik denk idd ook dat je mss beter kunt zorgen dat het geen kwaad kan ipv voorkomen. Mijn paard doet bijvoorbeeld heel boos naar andere paarden als ze eten krijgt.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:13

probeer haar te laten schrikken als ze trapt. Het is wel belangrijk dat je haar laat schrikken zonder dat ze kan wie het doet. gooi bijvoorbeeld een tennisbal in de stal als ze trapt. Als ze vaak schrikt als ze trapt, laat ze het misschien.

RoozJ

Re: Trappen tegen achterwand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:15

Hoi,
De pony van een vriendin van me deed dat ook, omdat haar veulen te vroeg is afgepakt en nu is die pony bang dat alles( vooral eten) wordt afgepakt. Ze heeft nu idd rubbermatten tegen de wand, en se staat op een stal met maar één pony naast haar(das dus mijn pony). Dat vind ik wel fijn want dat zijn vrienden en trapt ze minder snel. Rubber Matten helpt echt goed.

Suc6!

Cobijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:02

shaneen schreef:
erg lastig, niets meer geven en het negeren, er is weinig meer wat je kan doen, hoor ook wel eens dat ze stroom op de wand zetten, maar daar ben ik persoonlijk niet zo een fan van, een rubberenmat tegen de muur is wel goed voor de voeten! succes

helemaal mee eens.
Als je die matten ophangt is het wel handig om ze iets van de muur af te hangen. Paar cm.
Dan wordt de klap meteen een beetje gedempt en krijgt ze een nog minder harde klap op haar gewrichten e.d.

Lisa0710

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 16:07

Bedankt voor het reageren Ik weet alleen niet of ik rubbermatten in de stal mag hangen.. Ik sta namelijk op een manege en de paarden verhuizen soms naar een andere stal. Maar ik denk dat de manege eigenaar liever een rubber mat aan de muur wilt dan een flinke scheur die er nu al zit :S

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:06

Gooi je de wortelen en brood in de voerbak? Soms helpt het bij paarden met voernijd om het over de grond te verspreiden voordat je paard in de stal staat. Rubber matten werken vaak ook heel goed!

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 18:13

Ireentjuh schreef:
Gooi je de wortelen en brood in de voerbak? Soms helpt het bij paarden met voernijd om het over de grond te verspreiden voordat je paard in de stal staat. Rubber matten werken vaak ook heel goed!

We verspreiden de wortelen inderdaad over de grond heen, we verstoppen het in het hooi maar niets helpt Ze trapt overal tegen de muur aan in de stal..
Ik probeer het haar wel af te leren maar hoe?

o0oJamieo0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:00

heey lisa,!
komt me bekend voor... de mijne loopt nu kreupel door dat getrap
ik had al aan gradus gevraagd voor rubberen matten en waar je dat moest halen... maar hij gaf een best vaag antwoord... dat hij er nu niet aan kon komen ofzoiets?

als je een oplossing weet vertel het dan ook aan ons want wij zoeken ook nog een oplossing
gradus zei wel iets over een kluister... maar dat vind ik best zielig..

Roxatte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 20:40

een hele vervelende gewoonte die onze pony ook heeft, ze heeft zelfs een keer haar hoefbeen gebroken door het getrapt tegen de achterwand. Een ruberen mat is idd een goed idee.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:22

ik heb in de box van mijn merrie en bal ,een fles aan een touwtje en een skippie bal gehangen
de skippiebal is overleden

maar het trappen tijdens het voeren is veel minder.
ze trapt nu naar het midden van de box ,in het luchtledige }>

ze had erge voernijd maar is nu wel minder.
ze is een paar x ziek geweest waardoor ze 1 x 3 weken en pas nog 2 weken op stal moest blijven,toen trapte ze echt uit nijd en verveling,.

gelukkig nu ze haar box weer uit mag is dat erge trappen over.

maar een lege fles of met een beetje water helpt goed, ze schrok zich een ongeluk de 1 ste x en heeft toen nog 1x getrapt en later de fles nooit meer aangeraakt.
de rubbermat dempt alleen maar ze stoppen niet met trappen.

Lisa0710

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 16:22

Ja, ik denk dat wij ook wat speeltjes in de stal gaan hangen.. Ze zal er wel niks mee doen, trappen is natuurlijk veel leuker.. En een rubbermat is natuurlijk wel handig, maar het gaat me niet echt om het lawaai. Het gaat me er meer om dat ze haar benen niet bezeerd en kreupel trapt..