Paardentandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DuchesS

Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:55

Nou, ik denk dat mijn paardje Tiesto last heeft van zijn tanden. Met rijden pakt hij alleen rechts vast, steeds verkeerde stelling, doet heel raar met zijn hoofd, doet raar met het bit, hij is weer erg afgevalen. Ik zie hem alleen niet klooien met zn eten, dat gaat voglens mij nog goed.
Maar voor de zekerheid laat ik toch de tandarts komen. Ik kan vanavond bellen voor een afspraak. Hij is ook nog aan het wisselen, dus daar kan hij ook last van hebben. Nog andere suggesties wat het kan zijn? Ben benieuwd..

Wie laat er regelmatig de tandats komen? En hoevaak, en hoeveel betaal je daarvoor?

winchester

Re: Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:03

Toevallig is vandaag de tandarts geweest bij mijn paard,
maar ik laat het elk jaar controleren.
Nu moest ik zelfs eerder bellen, want hij at niet goed.

Ze knappen er vaak wel van op!!

Het hangt ervanaf wat de tandarts bij je paard moet doen, maar ikw as vandaag rond de 40 euro kwijt.

maar elk jaar een tandarts controle

cheyentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:06

de kosten van een tandarts vallen meestal wel mee dus ik zou hem zeker laten komen.. zoek wel een goede want er zitten een hoop prutsers tussen

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:00

Als de tanden goed zijn, kan je misschien een fysio laten komen, misschien heeft hij last van zijn rug.

acbdressuur

Re: Paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:46

Paarden tandarts is echt erg belangrijk.
Een paardentand groeit namelijk door, dus niet zoals bij de mens.
Uiteraard slijt dit door te eten, maar vaak krijgen paarden op ten duur last van 'haken' op kiezen. Het kan natuurlijk ook een combinatie van dingen zijn. Maar als het paard last heeft van zijn mond en hierdoor anders gaat lopen, de hand niet volgt etc, rugklachten als gevolg.
Een goede paardentandarts is Terese Bezemer, zij komt voor zover ik weet door heel Nederland en is echt heel goed. Ook erg rustig met de paarden. Voor haar nummer moet je maar even op mijn site kijken onder links. www.acbdressuur.nl
Ze vraagt voorrijkosten en controle is gratis! Dus zeker de moeite waard. Succes ermee

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:54

Nou, Tess kan mijn paard niet meer doen, mijn paard is bang voor haar !! Nooit last gehad met de paardentandarts en nu paniek.
Ze is heel aardig en werkt prima maar het klikt gewoon niet met mijn paardje. Jammer want ze is erg aardig en een bijrijdster van een vriend van me.

Nu weer bij mijn oude tandarts, de heer Oosterboer uit Soest, erg aardig en rustig voor paarden, doet prima werk.

Verder is Noel Dinjes uit Belgie erg goed, komt niet voor 1 paard.

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:12

Bedankt, ik ga even kijken!
Ik heb al een tandarts, maar die probeer ik al 2 dagen te bellen maar er wordt niet opgenomen :S

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:30

Bij mij komt elk jaar een tandarts. Haar tanden worden ook nog 2x per jaar nagekeken door de DA en die vijlt ze gewoonlijk bij.
Voor de DA is het moeilijk te zeggen wat ik betaal, het is te zeggen: ik betaal 37 euro maar dat is voor algemeen nazicht (ook hartslag, bloed afnemen, spattest, buigproef, ...) en inentingen.
De tandarts moet ik alleen betalen als hij wat moet doen! Dat is maar één keer geweest, toen was de DA nog niet komen vijlen en heeft hij dat gedaan, was 10 euro ofzo. Toen was dat wel met de hele stal samen dus kosten werden gedeeld.