snee in hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tisje

snee in hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:36

hoi hoi!

toen ik gister bij mn paardje kwam zag ik ineens dat ze een behoorlijke snee op haar hoofd had. het had behoorlijk gebloed. ik heb het schoongemaakt en er betadine poederspray opgespoten.

vandaag was ik er weer, het zag er opzich wel schoon uit, maar het is nu een bult geworden (het lijkt er niet echt op alsof het een pus-bult is) ik heb er betadine zalf opgedaan.

ze heeft ook last van schimmel op haar hoofd en moet nu nog één keer gewassen worden met een antischimmel shampoo, denken jullie dat dit erg is nu ze ook die snee heeft?

en weten jullie nog een andere manier waarop ik de snee kan behandelen zodag het snel verdwijnt?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:37

Dierenarts bellen lijkt me? En de verpakking van de shampoo lezen, wellicht staat daar iets over wonden. Ik had zelf gisteren de da nog gebeld, op schaafwondjes smeer ik acederm, op snijwonden ed absoluut niet...

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:39

ik zou het bij de betadine poederspray hpuden, dit sluit de wond niet af, betadine zalf wel, was de snee een keer goed, misschien dat er allemaal vuil ophoopt, kan best zijn dat er een dieper stukje open was wat snel is geheeld en dat het daar achter aan het pussen is... temperatuur je paard voor de zkerheid even... was je met imaverol? zo ja dan kan je jepaard gewoon wassen, de snee is oppervlakkig toch?

tisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:14

oke, super bedankt!
ja ik heb hem vandaag gwoon weer met imeverol gewassen en ze had er geen last van. de wond is nog mooi schoon en ik doe er nu iedere keer betadine spray of zalf op nadat ik het hem schoongemaakt. hopen dat het een beetje snel heelt!