wormen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

10eke

wormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:57

hoi,

ik had een vraagje,
ik was pas de drollen van een paard bij ons op stal aan het ruimen en ineens zie ik een klein rood wormpje.
(de paarden hadden 2 dagen geleden een wormenkuur gehad)
mijn vraag is; weet iemand wat voor worm het is, wat ie doet, waar ze zitten of een website waar ik het zou kunnen vinden?

de worm was klein, afmeeting leek op een pissebed, hij was rood en best dik.
(ik had het ook ons pap gevraagt die heeft hem niet gezien maar die dacht dat het mischien een stukje lintworm was, maar we hebben 2 of 3 wormen gevonden en allemaal hadde ze zon kop vorm)

ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven??!!

groetjes tineke

ellepel

Re: wormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:21

misschien een horzellarve?
die zien er namelijk ook zo ongeveer uit...

klein, kort,rood en geribbeld.

Afbeelding

op de foto zijn ze licht gekleurd, maar ik vond een tijdje terug ook wat van deze larfjes en die waren veel roder gekleurd, navraag bleek inderdaad dat het om horzellarven ging.

advis van mijn veearts was om na 2 weken nog eens met ivermectine te ontwormen zodat alle larves weg waren..

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:46

ik zal ff opzoeken hoe ze ook alweer heten, zou je paard nog een keer ontwormen, deze wormen zijn erg hardnekkig en kunnen door het hele lichaam heen en zijn altijd met VEEL!!! je bedoeld toch die echte rode, lijkt wel bloed zeg maar....

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:39

Was vast een dode die afgekomen is van de wormenkuur. Zou even met je DA overleggen wanneer en waarmee je hem het beste nogmaals kunt ontwormen. Goed dat je het gezien hebt!

10eke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:48

ellepel:
ja daar lijken de wormen bij larona heel erg op!
bedankt allemaal!!

groetjes tineke