Singel wondjes...!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elfjeyara

Singel wondjes...!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:05

heeft iemand nog een tip hoe je een singelwondje/kale plekken kan voorkomen??. ik heb nu een zachte singel en trek zijn voorbeen naar voren zodat zijn huid glad zit maar hij krijgt als nog een kale plek met een wondje.

iemand een tip??

bluediamond

Re: Singel wondjes...!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:55

Mijn paard heeft ook snel singelwondjes.Ik heb gehoord,dat je er kamferspiritus op moet smeren,daar wordt de huid harder van.Het is te krijgen bij de apotheek.Vierdaagse-lopers gebruiken het ook tegen de blaren.Ik ben het nog aan het uitproberen,dus weet nog niet of het werkt.Voor het geld hoef je het niet te laten,het kost geloof ik €2,00.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:22

Ik heb een tijdje met een zacht singelbontje gereden, of gewoon een tijdje zonder zadel. Dat het even weer geneest. Altijd goed poetsen op de plek waar de singel terecht komt, dan kan je het ook voorkomen. Voorbeentje naar voren trekken gaat ook goed inderdaad. Singel ietsje losser (maar niet dat je zadel gaat glijden).
Verder.. weet ik het ook niet.
Succes !

suziehj

Re: Singel wondjes...!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:20

idd een zacht schoon singelbontje gebruiken

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:22

een neoprenen singel proberen? ik heb er een van kiefer echt goed

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:09

Idd een neopreensingel kan de oplossing zijn.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:23

idd een neopreen singel, of een singelbontje eromheen. verder zorgen dat de singel (en het bontje eromheen) altijd helemaal super schoon zijn.

elfjeyara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 10:43

ik gebruik nu ook een neopreen singel.. dank jullie wel voor alle tips!

Charley89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:18

Ik had vroeger een pony niks hielp of ik een singelbontje nam of een neoprenen. Ze was gewoon heel gevoelig op dat plekje en kreeg t vooral in de zomer door zweten enzo!
Ik heb toen gewoon altijd zonder zadel gereden.
Groetjes Charley

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:38

Als je al goed poetst, je singel schoon is, je zadel goed ligt en je geen andere dingen kan bedenken zou ik nog een andere singel proberen.. Ik heb een thorowgood singel en ik wil nooit meer zonder
Mijn paard heeft van de zomer anderhalve week met een neopreen singel gelopen (zadel was incl. singel gestolen) en had daarna aan beide kanten kale plekken en een geïrriteerde huid. Laten genezen en weer een thorowgoodsingel, sindsdien heeft ze nergens meer last van.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:40

inderdaad, goed poetsen, singel schoon voor en na het rijden dan een doekje/bondje om je singel, ook schoon etc.
Hopelijk hebt dit.. als het dan nog niet lukt zal ik er een da bij halen...

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:55

DaphneL schreef:
Als je al goed poetst, je singel schoon is, je zadel goed ligt en je geen andere dingen kan bedenken zou ik nog een andere singel proberen.. Ik heb een thorowgood singel en ik wil nooit meer zonder
Mijn paard heeft van de zomer anderhalve week met een neopreen singel gelopen (zadel was incl. singel gestolen) en had daarna aan beide kanten kale plekken en een geïrriteerde huid. Laten genezen en weer een thorowgoodsingel, sindsdien heeft ze nergens meer last van.

Ik heb ook de Thorowgood-singel, perfect!
mijn paard kreeg een soort van brandplekken van de neopreensingel, omdat die schuurde. Ze heeft zo-ie-zo heel vel vel in de 'oksel' zodat een singel al gauw klemt. De Thorowgood heeft van die uitsparingen op die plek en dus klemt deze veel minder.
Aansingelen blijft niet leuk voor Ragne, maar deze singel is de beste tot nu toe.

Coeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:42

Ik heb zelf hele goede ervaringen met een neopreensingel, maar ik ken ook paarden die daar wel gevoelig op zijn. Een vriendin van me rijdt met een wintec singeltje en die zijn ook erg zacht en soepel. Misschien dat ie daar minder gevoelig op is...
In ieder geval veel succes ermee!