losse hoefwand/ atrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leonie84

losse hoefwand/ atrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 14:20

hoop dat iemand me kan helpen
Ik heb nog voor een aankomende maand een verzorgpaard
omdat mn eigen paard in training staat, de eigenaar van het paard zit nog voor 1 maand in het buitenland...
Hij had al een losse hoefwand, maar hij was aan het opknappen toen de eigenaar op vakantie ging, hij was nog geen week weg, en hij kreeg
er weer last van, nu heeft hij 5 dagen rust moeten houden, en hij mag alleen maar stappen...En niet draven of galoperen
Nu is het bijna een week verder en hij loop nog steeds niet helemaal lekker op zn been en hij is natuurlijk stijf door zijn atrose dat hij in alle 4 zijn benen heeft...
Is het verstandig om m al te gaan longeren, of is het slimmer om voorlopig alleen een half uur per dag te laten stappen? En hoe lang moet ik wachten met longeren, want als ik hem nu gaat longeren gaat hij natuurlijk helemaal los, hebben zn voer al sterk verminderd, en kan alleen met m lopen als k hem sedelin geef, anders vliegt hij er vandoor!!
Wie heeft er misschien ervaring mee, of heeft goede tips??

Groetjes Leonie

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:27

Afhankelijk van het advies van de dierenarts. Als hij bijv. alleen met dat ene voetje slecht loopt door die losse wand, kan je waarschijnlijk beter blijven stappen tot hij weer goed is. Als je hem sedalin geeft, kan je waarschijnlijk ipv longeren beter beginnen met wat over de hoefslag aan de hand draven (korte stukjes) - als hij rustig is. Longeren en uit zijn dak gaan dan loopt hij daarna waarschijnlijk nog slechter...